מיליונים נגנבו מחשבונה של אלאניס מוריסט: נפתח עם ידיעה מטרידה במיוחד על מעילת ענק לה אחראי בחור בשם ג'ונתן טוד שוורץ – ששימש כמנהל כספים עבור כמה מהאומנים הגדולים בעולם, ביניהם גם הזמרת אלאניס מוריסט, ממנה, גנב שוורץ, שימו לב – סכום של חמישה מיליון דולרים. שוורץ הודה ברביעי האחרון בפני בית המשפט כי מעל בסכום של יותר משבעה מיליון דולרים, שנלקחו מהכנסותיהם של אלאניס ואומנים אחרים. הנאשם בן ה-48 הודה כי בין השנים 2010 ל-2014, גנב מאלאניס חמישה מיליון דולרים, והשתמש בכסף לצרכיו האישיים.






המעילה נחשפה כאשר הזמרת עברה לעבוד עם מנהל כספים חדש, שגילה כי מיליונים רבים חסרים במאזן ההכנסות שלה. המנהל החדש פנה לחברה בה עבד שוורץ, והודיע להם על העניין, ובחקירה פנימית התגלה כי זהו אינו המקרה היחידי. על העברות הללו, צפוי מנהל הכספים החמדן לבלות בין 4 ל-6 שנים בכלא, על אף שהשופט עשוי לדחות את עסקת הטיעון ולגזור עונש של עד 23 שנים. ככה יעשה לאיש שגונב מאלאניס מוריסט.






פול מקרטני רוצה את השירים שלו בחזרה


ואם בענייני משפט עסקינן, שימו לב לתביעה החדשה שמעסיקה את עולם המוזיקה: פול מקרטני החליט להגיש תביעה נגד חברת סוני, בה הוא דורש כי הזכויות על שירי הביטלס יוחזרו אליו. הכל התחיל כאשר בשנות השמונים מייקל ג'קסון קיבל עצה מועילה מחברו פול מקרטני, לפיה הכסף הגדול טמון בזכויות היוצרים. ג'קסון הפנים ואז רכש את הזכויות על שירי הביטלס בסכום של יותר מ-40 מיליון דולרים, ויש שיאמרו שגם תקע סכין בגב לחברו מקרטני.



לאחר מותו של ג'קסון, סוני רכשה ממנו את הזכויות תמורת לא פחות מ-750 מיליון דולרים, אך לטענת מקרטני, חוק זכויות היוצרים מאפשר לו לקבל אותן בחזרה החל משנת 2018. בכתב התביעה שהוגש השבוע לבית המשפט הפדרלי של ניו יורק, נטען כי החברה מתעלמת מדרישתו ומזכותו של מקרטני לקבל עפ"י חוק את הזכויות לידיו. עורכי דינו של מקרטני לא מוכנים לוותר – פרשה שסביר שעוד תעסיק אותנו לא מעט בחודשים הקרובים.