סרטון של ילדת פלא בו ביצעה את שירו המיתולוגי של זוהר ארגוב, "צל עץ תמר", במסגרת תוכנית כישרונות לילדים במולדובה, עורר הדים בישראל בסוף השבוע האחרון, ובתוך כך הגיע לחצי מיליון צפיות ביוטיוב. הסרטון, בו הילדה המסתורית הופיעה בלבוש מסורתי מזרח אירופאי העלה ספקולציות רבות, שונות ומשונות, בנוגע למוצאה. 





אז בואו נעשה קצת סדר: שלא כפי שפורסם, אמליה אוזון איננה ממוצא רומני, אלא מתגוררת בעיר קישינב במולדובה. הילדה המקסימה היא בתו של ולנטין אוזון, מתכנן נוף במקצועו ומוזיקאי בהווה. אמליה שרה את השיר במסגרת הופעה של להקתו של האב. האב הנרגש סיפר ל"מעריב אונליין" כי הוא ובתו חיפשו יחד ברשת שירים לילדים, והגיעו במקרה לקליפ חסידי של זוכה "בית ספר למוזיקה", עוזיה צדוק, שביצע את השיר. לאחר מכן, שמעו את המקור בביצועו של זוהר ארגוב, והתאהבו במוזיקה ובלחן.



בלי לדעת מילה בעברית, אמליה אוזון ואביה למדו את המילים של השיר וביצעו אותו לקול תרועות הקהל, שגם הוא לא הבין מילה מהשיר, אך התרגש לשמע הביצוע המתוק של אוזון. "לא ציפינו שהסרטון יצליח בישראל. בחיים לא ביקרנו בישראל, ואין לנו קשר לישראל מלבד השיר של זוהר ששמענו ברשת".



בזכות הסרטון, סיפר האב, הוזמנו אמליה אוזון ואביה יחד עם להקתו "tharmis", המנגנת מוזיקה בלקנית, להופעה בארץ במרץ הקרוב.