הקסטות חוזרות?


בתקופה האחרונה אנחנו מדברים לא מעט על תחייתו המחודשת של הוויניל, אך שימו לב לנתון הבא, לא רק התקליטים חווים עדנה מחודשת, אלא גם הקסטות. לפי הנתונים שמתפרסמים על ידי חברת מעקב המכירות נילסן, ב-2015 נמכרו בארה"ב 74 אלף קלטות אודיו, בעוד שב-2016, 129 אלף – גידול של 74 אחוזים. את התודה יש לומר בין היתר לדה ויקנד ששחרר את אלבומו השני גם על פורמט של קלטת, וגם לג'סטין ביבר שאלבומו האחרון יצא גם הוא על קסטה, ממש כמו פעם.



אומנם מדובר על מספרים נמוכים מאוד, בהשוואה למספר הדיסקים והווינילים שנמכרו ב-2016 בארה"ב, מספר שעומד על 200 מיליון אלבומים, כש-13 מיליון מתוכם הם אלבומי ויניל. אבל בהתחשב בעובדה שרבים הספידו את פורמט הקלטות לגמרי – בהחלט מדובר על משב רוח מרענן ואולי, רק אולי, על תחילתו של טרנד חדש. 



מדונה צועדת נגד טראמפ


אמש התקיימה צעדת הנשים בוושינגטון – יממה לאחר השבעתו של דונלנד טראמפ לנשיאות ארה"ב. כחצי מיליון מפגינים הגיעו אמש לצעדת המחאה נגד ממשל טארמפ, וקראו להגן על זכויות הנשים שעשויות להיפגע בשל דעותיו של הנשיא הנבחר. אחת הנואמות המרכזיות באירוע הייתה הזמרת מדונה, שביקרה את הנשיא החדש בחריפות.



"היינו צריכים את הרגע החשוך הזה בשביל להתעורר", אמרה הזמרת על בימת האירוע ששודר בשידור חי למיליונים ברחבי העולם. "הטוב לא ניצח בבחירות הללו" הוסיפה, "אבל בסופו של דבר, הטוב ינצח. היום מתחילה המהפכה, המאבק על הזכות להיות חופשיים, להיות מי שאנחנו, להיות שווים. בואו נצעד דרך החשכה - ובכל צעד, נדע שאנחנו לא מפחדים" כך מדונה.





לאחר נאום חוצב להבות, התפנתה מדונה לאתנחתא מוזיקלית קלה, ומיד אחריה עלו על הבמה הזמרות אלישיה קיז וג'אנל מונה – שהמשיכו להלהיט את הקהל.



עצרות דומות התקיימו אמש בכל רחבי העולם – נראה שהאומנים באמריקה לא מפחדים להתבטא נגד המנהיג החדש שלהם – ובכלל עושה רושם, שצפויות לנו ארבע שנים מעניינות במיוחד.