סטטיק ובן-אל תבורי, הצמד הכי מצליח בפופ המקומי, הוציאו את השיר החדש "זהב" ובמקביל הם שופטים בתוכנית הריאליטי המוזיקלית "הכוכב הבא לאירוויזיון". בראיון לאיריס קול ב-103FM סיפר סטטיק שבין לבין הוא בדיוק חזר מחו"ל: "הייתי בלונדון, פריז ואמסטרדם נהניתי עם חברתי האהובה".
על כתיבת השיר החדש "זהב" סיפר: "זה סיעור מוחות כזה, שכל אחד זורק משהו וזורמים על זה. מי יודע כבר מי כתב איזו שורה. השיר הזה עבר מלא גרסאות. אנחנו עובדים עליו כמעט שנה", הוסיף בן-אל, וסטטיק הסביר: "כתבנו אותו והתכחשנו אליו. כתבנו אותו שוב עם ה'אריסה' והתכחשנו אליו ובסוף החלטנו באמת להוציא אותו. בהתחלה זה לא היה מספיק טוב כי זה היה ראשוני וגם היה את עניין התזמון הנכון. אני חושב שאחרי שכתבנו את 'זהב' עם ה'אריסה' כתבנו את 'סלסולים' שנשמע לנו הרבה יותר מתאים באותו רגע".
 



"אנחנו לא חושבים מה הקהל יחשוב, אלא מה הסביבה שלנו תחשוב", הדגיש תבורי. "שיר חדש אנחנו בודקים עם האנשים שקרובים אלינו ובודקים מה דעתם. ואם מישהו יגיד משהו אנחנו הולכים ומשנים אותו. אבל אנחנו לא חושבים מה הקהל יחשוב. אנחנו עושים את המוזיקה שלנו מהראש ואין לנו אפילו רפרנס". וסטטיק הדגים: "השיר 'זהב' זה דוגמה מושלמת לכמה שאנחנו לא מנסים לחשוב מה יקפיץ במועדון או מה יעבוד לנו במזרחית. כי זה ללכת הכי לא-מיינסטרים כביכול. להביא את הסיקסטיז הזה, שהוא תלוש מהמציאות היומיומית של הנוער ותרבות הפופ המקומית, לעומת העולם ששם זה כן קורה, כמו מייגן טיילור לדוגמה. אבל פה בארץ זה לא קורה. אנחנו גם לא רוכבים על גלים שאנחנו בעצמנו יצרנו. הרי אחרי 'סלסולים' היה אפשר להביא עוד 'סלסולים', אבל זה לא מה שאנחנו מנסים לעשות, כי זה לא מפרה אותנו מוזיקלית".
 
על הקליפ המושקע של 'זהב' אמר סטטיק: "אנחנו מימנו אותו. אנחנו מאוד אוהבים לתרגם את ההצלחה ואת כל מה שקורה איתנו להיות רוח במפרשים שלנו כשאנחנו באים להשקיע ונותנים לזה רק לקדם אותנו. אנחנו כל פעם רוצים לעשות יותר ונעשה יותר ככל שנוכל".





"הרימו עלינו גבה ואמרו שלא עשינו דרך ולא עברנו שום דבר" 

"בכל הדרך שעשינו אנחנו השקענו (כסף) תמיד על עצמנו. גם כשלא היה לנו שקל", הוסיף בן-אל, וסטטיק המשיך: "אנחנו לא מוכנים להתפשר. אנחנו גם אומרים שאין לנו נוסחה ואז אומרים לנו שאנחנו מוציאים שירים כאלה וכאלה, אז חייבת להיות נוסחה. הדבר היחידי שבאמת התמדנו בו זה שלא זלזלנו לרגע, לא התפשרנו על כלום ותמיד עשינו את המקסימום. כשאומרים לנו שבבנייה של הסט (של הקליפ) צריך להשקיע עוד קצת כדי שיהיו עליו עוד דברים, תמיד הסכמנו לזה. תמיד תמיד".
 
על "הכוכב הבא לאירוויזיון" אמר סטטיק: "זה בעיקר לימד אותנו הרבה, במיוחד על מה זה טלוויזיה. לא עשינו טלוויזיה ולא היינו בסיטואציות האלה. זה פתח בפנינו עולמות חדשים. ובעיקר זה הכיר לנו אנשים, במיוחד את צוות השופטים שהתחברנו אליהם". תבורי אמר: "הרימו עלינו גבה ואמרו שלא עשינו דרך ולא עברנו שום דבר. אנחנו לא באנו על תקן אלה שמבינים יותר מהשופטים האחרים או יודעים יותר. באנו על תקן זה שהשנה עשינו ברוך השם את שלנו, הוכחנו את עצמנו. באנו לשפוט על תקן מה שהולך עכשיו. ואנחנו לא רק שנה בחוץ. אנחנו 11 שנה, שנינו, מנסים את המזל שלנו, מנסים לעשות מוזיקה באמת, ולא הצליח. והשנה ברוך השם זו הייתה השנה שלנו".
 
"הייתה תווית שמאוד קשה להוריד של כוכבי אינסטנט. אחרי 'ברבי' ו'כביש החוף' היה קשה מאוד להוריד את זה", ציין סטטיק. "כולם חשבו שיש לנו פרץ כזה של מזל. בינתיים זה על תקן כמה שירים, אבל נקווה שכאשר ייצא אלבום זה יהיה...מה שמבהיל זה לא הביקורת החיצונית אלא הביקורת הפנימית כלפי עצמך. אתה רוצה להוכיח לעצמך שזה לא מזל ושאתה באמת יודע מה אתה עושה. אני חושב שהתמקצענו עם הזמן. וזה שמדובר בשנה אחת מאוד דחוסה, משמעותית ופורייה, זה דרש מאיתנו התמקצעות מאוד מהירה. גם ברמה המקצועית של איך עושים מוזיקה באולפן וגם ברמה החברית של איך מבינים אחד את השני ומכילים אחד את השני".
 
"גם מבחינת המנהלים שלנו זה ככה. כולנו עברנו יחד את הדרך הזאת", הדגיש תבורי. "ויש בינינו ויכוחים, אבל אלה ויכוחים באמת קטנים שלא מזיזים כלום. כי בספו של דבר אנחנו עולים ביחד לבמה. אנחנו מתפרנסים ביחד. אנחנו עושים מוזיקה ביחד. אין פה מקום לריבים. אנחנו גם חברים וגם אנשי עסקים".

"ברמה העסקית אנחנו ממש יין ויאנג, מתחלקים בהכל חצי חצי", סיפר סטטיק. "איפה שיש כסף יש עסקים. אי אפשר להתייפייף או לכסת"ח את זה. באולפן ועל הבמה זו אמנות, אבל צריך גם לדעת להתנהל, כי יש חובות לשלם". ""אחת עשרה שנה ניסינו, ואז לא היה כסף ועדיין עשינו את האמנות שלנו, ואז לא היה ביזנס בכלל", סיכם תבורי.
 
סטטיק גם החמיא לעומר אדם: "הבלדות שהוא מוציא מאוד מחמיאות לו. הוא דוגמה מושלמת לאמן שממציא את עצמו מחדש, מצליח לעשות את זה טוב ויש הרבה מה ללמוד ממנו".