שנה חלפה מאז הוציאה ריהאנה את אלבום האולפן האחרון שלה. זה קרה קצת לפני יום הולדתה ה-28, מה שאומר שממש היום, הגברת רירי חוגגת 29 חורפים. רגע לפני החלפת הקידומת, ושנה אחרי האלבום השמיני של הזמרת שפרצה לחיינו כשהייתה בת 17 בלבד, הגיע הזמן לחזור אחורה, לשמונת האלבומים של ריהאנה, וגם לעשרת השירים הגדולים מתוכם, כפי שדירג מגזין "בילבורד":



10. Diamonds – זה לא שלא ידענו שלריהאנה יש יכולות ווקאליות יוצאות דופן, אבל ההופעה הווקאלית שלה בלהיט הענק הזה משנת 2012 הצליחה להמם לא מעט אנשים בעולם. המילים של הלהיט נכתבו על ידי זמרת שכל כולה להיט אחד גדול – אנחנו מתכוונים לסיה כמובן, והשילוב של השתיים יצר שיר מנצח שנחשב לאחד הנמכרים בעולם.



9. S&M – מסתבר שריהאנה יודעת להיות פרובוקטיבית כשצריך, ולהראות לכולם שלבחורה המתוקה עם העיניים התמימות יש גם צד פרוע. S&M הם ראשי התיבות של סאדו מאזו, והשיר הפרובוקטיבי זכה לקליפ עוד יותר פרובוקטיבי, שלתקופה אף הוגבל לשידור בערוצי המוזיקה בשעות הלילה בלבד.



8. SOS – ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר, אז זה רק בגלל שבשיר הפתיחה של האלבום של ריהאנה מ-2006, יש סימפול של קטע התופים משירם של Soft Cell – Tainted Love. זה השיר הראשון של הזמרת שצעד ברשימת השירים של הבילבורד – שיר דאנס לוהט שזכה לביקורות חיוביות בכל העולם.



7. Hard – זה בהחלט אירוע נדיר, אבל עושה רושם שיש לריהאנה להיטים שדווקא פחות הצליחו בישראל. השיר הזה פחות מוכר לאוזן הישראלית, אולי בגלל שהוא פחות מתקתק, אולי בגלל המבטא של רירי שמזכיר לנו מאיפה היא באמת, ויכול להיות שזה דווקא הקליפ הצבאי והלוחמני, שמחזיר אותנו לשירות הצבאי הקשוח שלנו בקריה.


פרצה גבולות בלי הפסקה. ריהאנה. צילום: ספלאשניוז
פרצה גבולות בלי הפסקה. ריהאנה. צילום: ספלאשניוז


6. What's My Name? – בשיר האהבה הזה מארחת ריהאנה את דרייק, אחרי ששיתוף הפעולה הקודם שלהם (בשירו של דרייק – Take Care) היה מוצלח במיוחד. השיר הגיע למקום הראשון בבילבורד האמריקאי, ואם כבר במספרים עסקינן – אז ביוטיוב יש לו יותר מ-600 מיליון צפיות, ועדיין – הוא נמצא רק במקום השלישי ברשימת הקליפים הנצפים של ריהאנה… ומי במקום הראשון? שאלה קלה! ברור ש-Diamonds…



5. Rude Boy – הטקסט של השיר הזה אפילו לא מנסה להיות מרומז. לא בטוח שאי פעם השקעתם בהאזנה מלאה למילים של השיר, עצה קטנה מאיתנו - אם אתם מתכוונים לעשות כך – אנא וודאו שכולם מסביבכם בני 18 ומעלה. להיט ענק ככל שיהיה – מדובר על טקסט מיני שאפילו לא מנסה להתחפש למשהו אחר. פויה!



4. Only Girl – ריהאנה מצליחה בשיר אחד גם להיות מתוקה ביישנית וסקסית, וגם נמרה סמכותית ודומיננטית. כזו היא רירי, גם וגם. ונחשו מה, גם השיר הזה מדבר על סקס.



3. Pon De Replay – ובכן, כאן מדובר בחתיכת נוסטלגיה. זהו השיר הראשון שריהאנה שיחררה, ומשמעות השם היא "נגן את זה שוב" בשפת האם של הזמרת. השיר הצליח מאוד והפך את הזמרת הצעירה מברבדוס, לאחת הנשים המצליחות ביותר בתעשיית המוזיקה העולמית.



2. We Found love – במקום השני נמצא שיתוף הפעולה שלה עם מכונת הלהיטים הנקראת קלווין האריס. האיש יודע את העבודה. השיר יועד במקור לזמרת ליאונה לואיס. היא הקליטה לו דמו, כנראה לא מוצלח במיוחד, והשיר נלקח ממנה והועבר לריהאנה שבהחלט סייעה לו להפוך ללהיט העצום שהוא היום.



1. Umbrella – ואם כבר בשיתופי פעולה עסקינן, במקום הראשון קבלו את שיתוף הפעולה של רירי עם ג'יי זי, שגם אחראי למילים של השיר. גם כאן, רירי לא הייתה המבצעת הראשונה לה הוצע השיר. קודם זו הייתה בריטני ספירס שסירבה מפאת חוסר זמן, אחריה הגיעה מרי ג'יי בלייג', ולאחר שגם החיבור הזה לא צלח – הגיע תורה של ריהאנה. עשור חלף מאז יצא השיר לתחנות הרדיו ברחבי העולם – ועדיין, הוא נחשב לשיר הגדול ביותר של הזמרת – ואפילו - לאחד הגדולים בעולם. מעניין מה ביונסה – אשתו של ג'יי זי חושבת על הביצוע.



מזל טוב ריהאנה, מאחלים לך עוד שנים רבות של יצירה, מוזיקה טובה, וקליפים בבגד ים. רוצים גם אתם לחגוג לרירי? קבלו סט מיוחד עם כל השירים הגדולים של הזמרת