הוצאה חדשה ונדירה של תקליטים של דיוויד בואי צפויה להתרחש ביום התקליט. אז אם טרם יצא לכם לשמוע על יום התקליט, וגם אתם מעריצים את דיוויד בואי,  אנחנו מציעים לכם להקשיב טוב ולהיערך בהתאם. יום התקליט נוסד ב-2007, והוא מתקיים באחת השבתות של חודש אפריל. היום נחשב לחגיגה של חנויות התקליטים העצמאיות, מעריצי המוזיקה והאומנים ברחבי העולם, שמתאחדים כולם ליום אחד של הוצאות מיוחדות של תקליטים, הופעות, מפגשי מעריצים ועוד.



השנה, יום התקליט יתקיים ב-22 באפריל, ולכבוד עשר שנים להיווסדו של היום המיוחד, בין שלל האירועים שיתקיימו בכל רחבי העולם צפויה גם הוצאה מיוחדת במינה של שני תקליטים נדירים של דיוויד בואי, שיודפסו בגרסת הויניל שלהם לכבוד יום התקליט.



"Cracked Actor" הוא אלבום הופעה חיה שהוקלטה בלוס אנג'לס ב-1974 ומעולם לא זכה להיות מודפס על גבי תקליט, ו-"BOWPROMO1" הוא אלבום פרומו אלטרנטיבי שהוקלט ב-1971, ומציג גרסאות אלטרנטיביות לשירים שיצאו לאחר מכן באלבום "Hunky Dory" של בואי. בקיצור, חגיגה אמיתית – לא רק למעריצי דיוויד בואי. 


תיעוד נדיר של הביטלס. צילום: מתוך ה"דיוידי 1" באדיבות הליקון


נמצא התיעוד הראשון של תחילת דרכם של הביטלס

ואם כבר ביצירות עתיקות עסקינן, אז הנה אחת באמת עתיקה! בסרטון ישן שצילמה משטרת ליברפול והועלה ליו טיוב, תמצאו ככל הנראה את התיעוד הראשון המצולם של ג'ון לנון ופול מקרטני משנת 1958 – כשנתיים לפני שלהקת הביטלס התגבשה, וכשנה לאחר שהשניים הכירו.

ג'ון, פול, ואחיו של פול - מייקל, נראים בסרטון לשנייה אחת כשהם צופים בתצוגת הסוסים והכלבים של משטרת ליברפול. מי שאחראי לגילוי הוא חובב סרטונים ישנים שהצליח להסיק כי הדמויות הקטנטנות בסרטון הם אכן הכוכבים הגדולים.

הסרטון התגלגל גם לידיו של אחיו של פול מקרטני – מייקל, שאמר לאחר שצפה בוידאו כי הוא בטוח שהם אכן הדמויות בתמונה. מייקל הוסיף כי תצוגת הסוסים והכלבים הייתה אירוע שנתי, גדול מאוד ונחשב מאוד בליברפול, ובכל שנה הם היו מתגנבים כדי לצפות בו, ועכשיו, יש לזה גם תיעוד מצולם.