ראש הממשלה הבא? הזמר אביב גפן, ששחרר במהלך השנים לא מעט הצהרות פוליטיות, ואף ביקר את האמנים שלא התבטאו לגבי עמדותיהם הפוליטיות, הכריז היום (רביעי), במסגרת ראיון שהעניק לליידי גלובס, כי הוא לא פוסל כניסה לפוליטיקה בעתיד: "יש לי כוח אלקטורלי גדול. 25 שנה אספתי קהל. אם ארצה, אלך לעסוק בפוליטיקה, נראה מה יהיה, אני לא פוסל כלום".



"חלק  גדול מהקהל שלי יבחר בי, כי אני משדר סוג של אמת. אני עוד לא בנוי לזה בשלב הנוכחי, כי זה יגרע מהאמנות", אמר גפן, והוסיף: "אנשים לא מספיק מבינים כמה זה חשוב לי. אני מייצג פלח בעם. אני מייצג משהו גדול מסך שיריי". 



יאיר לפיד. "כל חייו חיפש במה ועכשיו הפוליטיקה היא הבמה בשבילו". צילום: מרק ישראל סלם
יאיר לפיד. "כל חייו חיפש במה ועכשיו הפוליטיקה היא הבמה בשבילו". צילום: מרק ישראל סלם



האמן, שמזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית במשך שנים רבות, אף העביר ביקורת על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "יאיר, כמו ביבי, חיפש כל חייו במה. הוא רצה להיות זמר וכתב שירים, הוא עבר לאגרוף, אחר-כך היה שחקן, מנחה בטלוויזיה. הבמה של הפוליטיקה כרגע הכי נוחה לו. עדיין זו במה".



גפן, שביקר לא פעם אמנים אחרים על כך שהם נמנעים מהפגנת הזדהות פוליטית עם צד כזה או אחר, לא שכח לעשות זאת גם הפעם: "אף אמן גדול לא יסיים הופעה עם דיבור נגד ביבי וטראמפ. רוב האמנים יתרחקו מזה כמו מאש. לא חושב שיש הרבה אמנים שנלחמו על המקום שהם חיים בו כמוני. הרבה אמנים זנחו את הביקורת למען חשבון הבנק שלהם ובשביל הופעות למען ועדי עובדים. לי זה בחיים לא עבר בראש. הופעתי בפני חברת אמדוקס. הם לקחו אותי בגלל הדעות שלי, בגלל מי שאני. כשבוחרים אמן כמוני זה חלק מחיזוק המיתוג של חברה כקולית".



בנימין נתניהו. "אני אוהב את המדינה יותר ממנו". צילום: פלאש 90
בנימין נתניהו. "אני אוהב את המדינה יותר ממנו". צילום: פלאש 90



לדבריו, "אם אפשר לחבר את האמנות עם קריאה לעם שיתעורר, זה השיעור הכי טוב שאני עושה, ואעשה את זה. הקהל בארץ לא אוהב שאתה מערבב פוליטיקה בטוויטר ובאינסטגרם. הוא מגיב בסלידה לאזכורים פוליטיים. הוא מעדיף את הגיבור שלו נקי".



בתוך כך, הוא חשף גם כי בעבר קיבל פניות מפוליטיקאים, ועל הדרך עקץ את רה"מ: "פנו אליי וסירבתי. מה שמושרש בי זו אהבת הארץ, יותר מביבי, לדעתי. אני מת על הארץ. אני באמת ביקורתי כלפי מה שקורה פה". כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה גפן מבקר את תפקודו של נתניהו, כאשר באחת מהתבטאויותיו החריפות הוא קרא "להעיף את ביבי קיבינימט" ברשתות החברתיות.