קבוצת זאפה ובית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו, מקיימים בפעם השנייה את ועידת המוסיקה הבינלאומית אונו השנייה. הוועידה, שנערכת בשיתוף eco99fm. מתקיימת היום (רביעי) ומחר בקמפוס המרכזי בקריה. באירוע לוקחים חלק אנשי מפתח מתעשיית המוסיקה הישראלית, אמנים ותיקים וצעירים ואנשי רדיו בכירים כגון אביב גפן, שלומי שבן, אסף אמדורסקי, קובי אפללו, אתי אנקרי, רותם כהן, חנן בן ארי, מארק בונה, אנדרס ברטה (נציגי פסטיבלSziget ), נדב רביד, אבי משולם, דלית רצ'סטר, נוי אלוש, נעמה חן, אור צלקובניק, חגית קמין, אידית אבשלומי, סער גמזו, דורון מדלי, אבי אוחיון ועוד.



ועידת המוסיקה אונו נולדה כדי לספק לתעשיית המוסיקה בישראל פלטפורמה קבועה לקיום דיונים בנושאים החמים שעל סדר היום, עדכון מידע חדש ושיתוף מידע קיים שאינו נגיש ביום יום ויצירת קשרים ושיתופי פעולה במסגרת מפגש שנתי מרוכז המחבר בין כל אנשי הסקטורים המרכיבים את התעשייה. 



הוועידה תכלול בין היתר כיתות אמן עם אסף אמדורסקי, שלומי שבן, ארקדי דוכין, סקאזי והמפיק המוזיקלי שחורך את המדינה בחודשים האחרונים, ג'ורדי.


במסגרת הוועידה יתקיים גם שואוקייס של הפסטיבל האירופאי זיגט לבחירת להקה ישראלית שתופיע בפסטיבל, עם הופעות של דה אנג'לסי, נקמת הטרקטור, עומר נצר ועוד. אמדורסקי ושבן האזינו ליצירות של חמישה סטודנטים מבית הספר למוזיקה של הקריה האקדמית אונו והשיבו עליהן חוות דעת מקצועית. 



לאחר מכן התקיים הדיון "אנחנו על המפה", עם רדיוהד, גאנז אנד רוזס, בריטני ספירס, הפיקסיז, ניק קייב, אירוסמית' וג'סטין ביבר הם רק חלק מהשמות שיפקדו אותנו הקיץ, ומסתמן שנזכה לאחת מעונות המופעים הגדולות שידעה ישראל. אמנם מדובר באורחים רצויים מאוד, אך הכיסים של צרכני המוסיקה הישראליים אינם עמוקים מספיק בכדי לראות את כולם. פאנל זה יעסוק בהשלכות האינפלציה בהפקות בינלאומיות על העוסקים במלאכה וכן על שוק המוסיקה המקומי, שנאלץ להתמודד עם תחרות קשה מבחוץ. 



כמו כן, יתקיימו פאנלים בנושא "האנשים שמאחורי השירים" בעידן ה-singer-songwriters, ויעניק את הכלים לניהול קריירה כיוצר מאחורי הקלעים בחיפוש חומרים של זמרים שאינם יוצרים ובחלוקת זכויות היוצרים של יצירה רבת משתתפים בהשתתפות ג'ורדי, נוי אלוש, ראש שיווק לצרכנים בגוגל ויוטיוב ליאת בן-רפאל ומנהל הבמה האירופאית של פסטיבל זיגט: מארק בונה. הפאנל ייערך בהנחיית דלית רצ'סטר (גלגלצ). היום יינעל עם ירדן "ג'ורדי" פלג (בואנה ג'ורדי הגזמת), המפיק המוסיקלי שאחראי לפריצה המטאורית של סטטיק ובן-אל תבורי עם שורת הלהיטים כמו "ברבי", "כביש החוף", "סלסולים", "סתם" ו"זהב". מלבד העבודה עם הצמד, ג'ורדי הפיק בין היתר גם לשרית חדד והראפר איזי. בכיתת אמן ג'ורדי ייתן לקהל את הכלים הבסיסיים לעבודה כמפיק - איך מחברים סאונדים ומקצבים ייחודיים מבלי להעמיס על שיר ויוצרים כך להיטים?



סדר היום למחר כולל בית ספר למוסיקה" - יום חמישי 27.4 בשעה 10:30



פאנל שיעסוק בחינוך מוסיקלי ויעמוד על מה שניתן ולא ניתן ללמידה, על התפר שבין כשרון מולד ויכולת נרכשת שהופכים אדם ליוצר. במילים אחרות, האם ואיך אפשר ללמד מוזיקאי להיות אמן טוב יותר בהשתתפות קובי אפללו, דניאל זמיר, רפי קדישזון, אורי זך ויהודה כהן - מנהל בית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו. הפאנל יתקיים בהנחיית נעמה חן (eco99fm).



"על קו הזינוק" - יום חמישי 27.4 בשעה 12:00. 
הפאנל שיעזור למוסיקאים בתחילת דרכם ולסטודנטים למוסיקה עם הכלים להגשמת משאלות ליבם. על הצעדים הראשונים בקריירה של מוסיקאי אנונימי - איך כדאי לפעול כדי לצבור קהל, לכבוש במות ולפרוץ דלתות ברדיו ובאינטרנט. משתתפים: חנן בן ארי, אור מרמלשטיין, מורן פז ושחף איל, מנהלת מחלקת המוזיקה בדיגיטל ב-.eco99fm. 



"קול העתיד" - יום חמישי 27.4 בשעה 13:30
פאנל בהשתתפות מנהלי תחנות הרדיו המובילות בישראל על הפודקאסטים שצצים כמו פיטריות אחרי הגשם, התחנות האינטרנטיות שהושקו לאחרונה והאפליקציות ששומרות את הרדיו בחיים למרות כל ההספדים. איך תחנות הרדיו משתמשות בכלים דיגיטליים כדי לנצח את האינטרנט בבית שלו, וכיצד היחסים בין הרדיו למוסיקאים משתנים בעקבות כך.  אל הפאנל יגיעו אביב גפן, מנהל גלגלצ נדב רביד, מנכ"ל רדיו ללא הפסקה אור צלקובניק, מנכ"לית eco99fm חגית קמין ומנכ"ל רדיו תל אביב אבי משולם. 


אביב גפן. צילום: ערן לם



"קיבוץ גלויות" - יום חמישי 27.4 בשעה 15:00
יצירה ממקורות דתיים או גלותיים שנדחקה בעבר לשוליים זוכה כעת לבמה רחבה כחלק מזניחת הניסיונות להיתוך תרבותי והחזרה לשורשים אתניים. יצירותיהם של דודו טסה וריטה בשפות אבותיהם זכו לתהודה רבה, זמרות ערביות כמו נסרין קדרי ולונה אבו נסר קיבלו חיבוק חם מהמדיה, והפלייליסט מוכן להכיל יותר ויותר אמנים שבוחרים ליצור ביידיש או לאדינו. בפאנל זה ננסה להבין מדוע השינוי הזה מתחולל דווקא עכשיו ומה עתידו.



משתתפים: אתי אנקרי, אידית אבשלומי, מנהלת מחלקת המוזיקה fm ב-,eco99fm מנהל פסטיבל העוד של תל אביב ופסטיבל הלאדינו אלי גרינפלד ומרכז תחום המוסיקה הערבית בבית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו זיו יחזקאל.


מנחה: שמעון פרנס



מאסטר קלאס עם ארקדי דוכין - יום חמישי 27.4 בשעה 16:15
אין צורך להכביר במילים על ארקדי דוכין - מהקלאסיקות של החברים של נטאשה, דרך הלהיטים שכתב לעצמו כסולן כמו "היא לא דומה" ו"מי אוהב אותך יותר ממני", לאמנים אחרים ובניהם אריק איינשטיין, אייל גולן וריטה, ועד האלבום משירי ולדימיר ויסוצקי, דוכין ביסס את עצמו כאחד היוצרים החשובים והאהובים בארץ. בכיתת האמן הוא ייתן כמה עצות מנקודת מבטו הייחודית בנוגע לכתיבת והלחנת שירים.



מאסטר קלאס עם סקאזי - יום חמישי 27.4 בשעה 17:30
סקאזי (אשר סוויסה) הוא מאמני המוסיקה האלקטרונית והטראנס פורצי הדרך בישראל (ולישראלים בחו"ל). הוא הוציא לאורך השנים 12 אלבומים מצליחים, טיפח עדת מעריצים ענקית גם בארץ וגם בארצות ניכר, הופיע בפסטיבלים הגדולים בתבל ודורג לא פעם בין הדיג'אים הגדולים בעולם על פי מגזינים נחשבים. בכיתת האמן הוא ידריך את הקהל ביצירת מוסיקה אלקטרונית וייתן להם כמה טיפים לניהול הקריירה שלמד מניסיונו.