הזמר אביב גפן אמור לקחת חלק בטקס בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שייערך ביום ראשון בערב בבריכת הסולטן בירושלים. בטקס אמורים להשתתף גם שר החינוך נפתלי בנט והשר לענייני מורשת וירושלים, זאב אלקין.



אלא שלא כולם מרוצים מהשתתפותו של גפן. אריה בכרך, אב שכול, שאיבד את בנו אהד לפני 22 שנה כשנרצח על ידי מחבלים בוואדי קלט, פנה לשרים בבקשה לבטל את השתתפותם בגלל סירובו של גפן לשרת בצבא ולטענתו קרא לסרב להתגייס לצה"ל.



"בערב יום הזיכרון אתה אמור להשתתף בטקס בבריכת הסולטן, שבו אמור לשיר הזמר אביב גפן, שלא שירת בצבא, קרא לסרב להתגייס ואף איים להתאבד אם יגייסו אותו", כתב בכרך. לדבריו, גפן גם "כינה אותנו 'דור מזוין' ואף שר על ראש ממשלה כשיכור".



כהורים שכולים, נרגיש פגועים". אריה בכרך. צילום מסך: יוטיוב"
כהורים שכולים, נרגיש פגועים". אריה בכרך. צילום מסך: יוטיוב"



עוד כתב האב השכול, כי "כהורים שכולים שהקריבו את היקר להם מכל נרגיש פגועים ממך באם תנכח בטקס כזה ותיתן השראה חינוכית לדורות של ילדים הגדלים ומתגייסים ויש מתוכם המקריבים את חייהם". 



"אנו קוראים לך, כאיש מחנה הלאומי, לכבד את המשפחות השכולות ביום הקדוש הזה ולא להגיע לטקס הפוגעני הזה, המאורגן ע"י עיריית ירושלים בבריכת הסולטן", סיים בכרך את מכתבו.  



בסביבתו של אביב גפן הגיבו לפניה ואמרו כי "אביב לעולם לא יתווכח עם אב שכול ומבין את כאבו. בשנה האחרונה הקליט גפן שיר לזכרו של מתן גוטליב שנפל בצוק איתן. זהו זמן לאחדות"