היום (שני) הוציאה אניה בוקשטיין את "ילד או גבר" שיר שני מתוך שיתוף הפעולה עם עופר ניסים, ונראה שהיא מנסה לשחזר את מתכון, עם סאונד אלקטרוני נקי, וקליפ שחור-לבן בו הזמרת רוחצת בהלבשה תחתונה מינימליסטית וחוגגת על הבמה עם הדי.ג'יי המצליח. הקליפ שמגיע באיחור קל, ומנסה לרכב על ה'הייפ' של מצעד הגאווה עם קטעים מתוך הופעת הבכורה של השיר באירוע הענק של עופר ניסים בגני התערוכה. 


חברי הקהילה הם הקהל הטבעי של בוקשטיין, שמשתדלת למצב את עצמה כמאיה סימן טוב בגרסה משודרגת. אם אתם לא מכירים את השם מאיה סימן טוב, כנראה שאתם לא משתייכם לנישה אליה מכוונת בוקשטיין - מדובר בזמרת ששיתוף הפעולה שלה עם עופר ניסים - הוליד כמה מהמנוני המועדונים הגדולים של המדינה כמו "Everybody Needs A Man" ו-"Frist Time". השאלה שנשאלת בהקשר הזה היא האם שחקנית שכבשה לאחרונה תפקיד בסדרה המצליחה בעולם - "משחקי הכס", בכלל צריכה להשקיע את מרצה בלנסות להיות הזמרת הבאה של עופר ניסים.



עם ביטים קצובים, קליפ נועז, וצילום מעולה, "ילד או גבר" מרגיש נוסחתי מעט, אך המוצר המוזיקלי הוויזואלי שמספקים בוקשטיין וניסים הוא מהוקצע וערב לאוזן. השיר מתגלה כטראק אלקטרוני מוקפד ומדוייק, אם כי חסר הפוטנציאל הנפיץ של "רוקדת" ובעל סאונד נישתי יותר.

כאן בדיוק תמונה מלכודת הנצנצים בה נמצאת בוקשטיין, גם עם הלהיט הקודם של השניים הצליח מאוד בקרב חובבי הז'אנר, קהל היעד הגאה הוא אולי רועש ושמח, אך לא רחב מספיק. ה"הצלחה" האדירה בה מנופפים השניים, הביאה ל"רוקדת" השמעות רדיו לא מעטות אך רק מיליון אחד של צפיות ביוטיוב - מספר יפה כשלעצמו, אבל בהשוואה ללהיטים הים תיכוניים של התקופה מדובר בשאריות קונפטי.



הז'אנר המזרחי, ממציא את עצמו מחדש בשנים האחרונות, ומוזיקאים כמו משה פרץ, עומר אדם ואפילו אייל גולן עושים את דרכם אל עולמות האלקטרוני - דבר שאולי ישחק לידיהם שם בוקשטיין וניסים שיצליחו לגנוב מהים-תיכוניים כמה אוזניים שהתרגלו לביטים הדאנסיים.

נראה כי "ילד או גבר" לא יהפוך ללהיט מועדונים כמו "רוקדת", אך אם נצליח לנתק אותו מכל ההקשרים, מדובר בשיר דאנס מעולה שהלבוש הפרובוקטיבי והתנועות הסקסיות הם רק שדרוג בשבילו, "פצצות לגבות" אם לדבר במונחים של אניה בוקשטיין.