דנה אינטרנשיונל, הדיווה המיתולוגית חוזרת עם שיר חדש, עשור מאז יצא אלבומה האחרון. השיר החדש "רותי", מספר על אישה שחיי המשפחה לא עושים לה טוב שיוצאת לגלות מחדש את העולם. דנה סיפרה לאיריס על העיתוי להוצאת הסינגל: "אני עושה הפסקות ארוכות מידי בין שיר לשיר. אני מטבעי עצלנית. בהפסקות האלו היו לי המון הרפתקאות, חופשות סודיות בחו"ל וסיפורי אהבה. כשאתה יוצר שיר שנה אחר שנה נוצרת עייפות החומר. הקהל צריך לחכות לקול של הזמר.



"אני לוקחת השראה מזמרים כמו CHER שעובדות ואז נחות ושוב עובדות", מספרת אינטרנשיונל, "כך מושכים את הקריירה כמה שיותר שנים. אף פעם לא חלמתי להיות כוכב שביט, אני רוצה לזרוח בקטן. אני מקווה שעוד מאה שנה אעשה מופע של דנה אינטרנשיונל באילת אך לפני כן הייתי רוצה שתהיה לנו מדינה יותר סבלנית ופחות גזענית. בהשוואה לבריטני ספירס אנחנו רפובליקת בננות. בריטני יכולה להישאר בבריכה שלה ולא לעשות דבר. אצלנו יש תחרות, העולם השתנה והטעם מוזיקלי של המדינה משתנה כל הזמן אך השפה שלי כדנה אינטרנשיונל נובעת מהרצון לשמור על המעמד שלי. גם אחרי 20 שנה אני שמחה לגלות שיש שמחה כשיוצא שיר שלי".



דנה אינטרנשיונל. צילום: נועם פת
דנה אינטרנשיונל. צילום: נועם פת



על הסינגל החדש מספרת הזמרת: "השיר הוא על אישה לא נשואה. אני מדמיינת אותה כבת שלושים שמפנטזת על הבן של הגנן. היא מטיילת בעולם ובסוף מגלה שיש בארץ את כל מה שהיא צריכה ולהחליט שהיא אישה עצמאית שיוצאת לדרך חדשה. נשים אצלי תמיד בעדיפות. המין הנשי הוא דבר נפלא, הוא צריך לקבל מעמד גבוה יותר ממה שהוא מקבל כיום. נשים צריכות להנהיג ויש להן הרבה יותר מה להציע מגברים בפוליטיקה. המין הנשי מדוכא המון זמן והגיע הזמן לשינוי. נשים משתפות פעולה, הם רגילות לכך. לכן אנחנו צריכות המון נשים שישמיעו את קולן. אני בטוחה שהאישה נמצאות מעל הגבר ולכן הגברים חונקים את הנשים שלהן. השיר הזה מתגלגל שנתיים במגירה והחלטנו לשלוף אותו לקיץ הנוכחי ולצאת לדרך".



על עצמה מספרת הזמרת: "יש לי המון חשק לחזור, אני מתגעגעת ורוצה להתלבש, להתגנדר ולהופיע. אני נורא אוהבת את בגדיה של ניקול רידמן שלקחה אותי תחת חסותה. היא בחורה מקסימה וחריפה שהציעה לי מלתחה שלמה. את השיער אני עושה לעצמי או אצל מיקי בוגנים שאנחנו מכירים כבר כמה עשורים, אני מכירה אותו מגיל 14. אנחנו עובדים על השלבים האחרונים של האלבום החדש. צפויים בו הפתעות רבות ושיתופי פעולה חדשניים. אפשר להכריז- דנה חזרה".



עריכה: איתמר זיגלמן