אביאור מלסה, כמו ג'סטין ביבר לפניו, חייב את הפריצה שלו ליוטיוב. הוא שר ומופיע מילדות וסרטוני היוטיוב שהעלה משכו את תשומת לבם של רבים, ובהם היוצר והראפר איזי, שהתרשם מהכישרון של הבחור בן ה־21 שעדיין משרת בצבא. בעקבות זאת הוציא מלסה בדיוק לפני שנה את השיר הראשון שלו, "קיץ", שכתב והלחין עם איזי, ועיבד והפיק מוזיקלית עמית שגיא. אני פוגש אותו בחזרות לפסטיבל הקיץ של קוקה־קולה, שאליהן הוא מגיע על מדים. "נשארה לי עוד חצי שנה לשירות", הוא מספר.



הוצאת את "קיץ" כחייל צעיר והוא הפך ללהיט. איך מרגיש בחור בן 21, שעל הבמות הוא כוכב, ולמחרת בבוקר הוא עולה על מדים ומציית למפקדים?
"קשה להסביר את רכבת ההרים הזאת. הלו"ז שלי נהיה עמוס מאוד ברגע אחד: מלא הופעות, התארחויות ותוכניות טלוויזיה. בבסיס דווקא פרגנו, לא הסתכלו עלי אחרת, והיחס בצבא נשאר אותו הדבר. דווקא המפקדים מפרגנים במיוחד, וכל מפקד סיפר לי על הילדים שלו שמתלהבים מהשירים שלי. אבל ההתפוצצות הזאת לא עצרה ב'קיץ'. גם השיר המשותף עם איזי ('מצאנו אהבה') זכה להרבה רעש, וגם השיר שלי עם נועה קירל ('מקום לשינוי') זכה להרבה הצלחה, וזה בעיקר כיף. נכנסתי לעולם הזוהר די בקלות, אבל אני עדיין לא חושב שאני בשלב ובמקום שבהם אני יכול לעוף על זה. החלום שלי היה להיות במקום הזה ואני עדיין נהנה, מעריך ובעיקר רואה בכך זכות".





מלסה שר מגיל 7. "יש לי הקלטות של שירים שהייתי שר במיקרופון חד־פעמי שהדוד שלי קנה לי", הוא מספר. "הוא היה מצלם ומקליט אותי. בזכותו הכל התחיל. הוא לא הפסיק להגיד לי שאני הולך להיות זמר גדול. הוא תמיד האמין בי. הוא קנה לי גיטרה ראשונה בגיל 15 והתחלתי לנגן. ביסודי ובתיכון גם תמיד הייתי שר. בכיתה ח' קנו לי גיטרה אקוסטית ושם ירד לי האסימון. הלימודים לא זרמו לי חלק, והמפלט היחיד עבורי היה מוזיקה".



אביאור מלסה - צילום עדן שוחט יחצ
אביאור מלסה - צילום עדן שוחט יחצ



איך נולד "קיץ"?
"את 'קיץ' כתבתי והלחנתי עם איזי. פגשתי אותו כשהעליתי קאברים לפייסבוק. הוא ראה את אחד הקאברים, שלח לי הודעה והזמין אותי אליו. הוא השמיע לי את 'לא הכל מן אללה' ורצה שאתארח בשיר הזה, אבל בגלל מצוקת הזמן והמקום לא הצלחנו להניע את זה. הזמן עבר, וכל הזמן היינו בקשר, עד שיום אחד ישבנו לכתוב ולהלחין את 'קיץ' ומשם הכל היסטוריה".



המודל לחיקוי של מלסה הוא הראפר דרייק: "זה האמן היחיד שאני מוצא את עצמי מתחבר אליו ברמה שהוא גרם לי לטוס להופעה שלו באנגליה כשהייתי בתיכון. זה לא היה קל מבחינה כלכלית. עבדתי קשה עבור זה. אני שומע אותו עוד מתחילת דרכו, מ־2009, ואני עוקב אחריו: ראיונות, שירים, הכל. זה סוג של סטוקר".





מה אתה מכין להופעה בפסטיבל קוקה־קולה?
"אני שוקל להכין הפתעה קטנה לחבר'ה שיגיעו ל'קוקה־קולה וואו פארטי'. יכול להיות שזה יהיה קשור לשיר חדש. בני נוער יודעים לפרגן: אני מקבל בכל יום עשרות טלפונים של אהבה. אני בן 21, לא כזה רחוק בגיל מבני הנוער, לכן אני מתחבר אליהם. אנחנו באותו ראש. עם זאת, אני לא חושב שיש לי קהל יעד ספציפי. אני רוצה לרגש ולפנות לכל מי שמוצא עניין וכיף בשירים שלי. כשאני עושה את המוזיקה שלי, אני בא לעשות מוזיקה. אני לא חושב למי ואיך זה צריך להגיע. מוזיקה צריכה להיות טהורה מדברים מהסוג הזה". 



"קוקה־קולה וואו פארטי", 4 ביולי, 18:00־06:00, פארק נחל חדרה, משתתפים: סטטיק ובן אל, האולטראס, קטריקס ודורון ביטון, אביאור מלסה, נצ'י נצ', סקאזי, טאליסאמן, התקווה 6, הדג נחש ועוד