140 שנה חלפו מאז הופעת הבכורה של "אגם הברבורים", שכתב אחד המלחינים הגדולים בכל הזמנים – צ'ייקובסקי. מאז ועד היום נוצרו אינספור הפקות לבלט הנודע, שנחשב לאחד המפורסמים בעולם. ועכשיו הוא זוכה גם לגרסה ישראל, אחרת לגמרי, הפעם כאופרת רוק, תחת השם Swan Lake Rock Opera.



לגרסה הזו אחראיות שרונה פיק ואמה מירית שם אור. "לאמא שלי עלה רעיון לעשות מחזמר, ואיכשהו, תוך חצי שנה התגלגלנו לעבוד על הרעיון", מספרת פיק. "את היצירה עצמה אני מכירה מגיל קטן מאוד. אבא שלי מאוד אוהב אותה והיה משמיע לנו אותה כשהיינו ילדים קטנים. הוא מאוד אוהב את המוזיקה של צ'ייקובסקי".





כמו בעלילה המקורית, גם אופרת הרוק נפתחת במסיבת רווקים. נסיך הכתר המיתולוגי זיגפריד (בגילומו של אסף אברבוך), חובב נשים נודע וסרבן חתונות סדרתי, חי את חיי ההוללות עד הרגע בו הוא אמור לבקש את ידה של אחת מארבע הנסיכות הלוהטות שהגיעו לשלב הגמר בתחרות על טבעת האירוסים הנכספת ביותר בחוגי האצולה.



"נהניתי מאוד לקחת את היצירות של צ'ייקובסקי הגאון ולהפוך אותן לשירים כמו שאני יודעת לעשות, כדי שאנשים שלא אוהבים מוזיקה קלאסית יוכלו להתחבר, כי הוספתי לזה רוק ופופ ויש בזה משהו שהוא מאוד אני", מסבירה פיק בהתלהבות. "זה מופע פרינג'י של רוקנרול ולא תיאטרון".



פיק (37) סומנה בתחילת שנות האלפיים יחד עם אחותה דניאלה, כאחת ההבטחות הגדולות של הפופ, וכממשיכה ישירה של אביה, צביקה פיק, וסיפקה במסגרת הצמד "האחיות פיק" להיטי פופ מתקתקים כ"השיר הזה" "ושוב הגשם" ואלבומן אף הגיע למעמד של אלבום זהב.



דניאלה פיק וטרנטינו
דניאלה פיק וטרנטינו



כשהצמד התפרק, שרונה פנתה לקריירת סולו שנמשכה זמן קצר, עד שהחליטה לפנות אל מאחורי הקלעים. "לא התאים לי להופיע ערב־ערב על במות", היא מודה. "זה לא באופי שלי. החלטתי להפסיק להופיע. תמיד לקחתי את השואו ביזנס בצורה קלילה ולא טוטאלית. אני לוקחת את זה בפרופורציה ולא נתתי לזה אף פעם להשתלט לי על החיים".



כיום, לצד אופרת הרוק שבה היא השתתפה בעיבוד, בהפקה המוזיקלית וביצירת המוזיקה הנוספת, פיק בעיקר ממלאת בנאמנות את תפקידה כאמא במשרה מלאה.



"במהלך השנים האחרונות, קצת פחות התעסקתי בעבודה, כתבתי קצת שירים לאמנים, חשבתי על כל מיני כיוונים, אבל התמקדתי בעיקר בטיפוח המשפחה שלי, שהיא הדבר החשוב לי ביותר בחיים"", היא אומרת.



האחות דניאלה, והאבא צביקה פיק
האחות דניאלה, והאבא צביקה פיק



איך היה לעבוד עם אמא על אופרת הרוק?
"האמת שבקושי עבדתי עם כותבים אחרים. זה תמיד אצלנו במשפחה: תמיד עבדתי עם אמא, עם דניאלה ועם אבא".



אבא צביקה היה בחזרות?
"לא. חיכיתי שהוא יבוא להופעות הרשמיות וייראה את הכל מוכן".



במה שרונה של היום שונה משרונה של ימי הזוהר?
"אני חושבת שנשארתי אותו הדבר".



לא מרגישה פספוס בקריירה?
"לא, אבל אני כן קצת מתגעגעת לזה. פשוט הגיע שלב שזה כבר לא התאים לי וחשוב לעשות בחיים מה שאתה אוהב לעשות".



פגשת כבר את קוונטין טרנטינו, הארוס של אחותך?
"ברור שפגשתי. נפגשנו המון פעמים. הם כבר יוצאים המון זמן. אנחנו מסתדרים עם קוונטין. כיף ומצחיק איתו".



איך קיבלת את הבשורה על האירוסים?
"דניאלה וקוונטין מאוהבים מאוד, מאושרים ונרגשים. כל כך שמחתי בשביל שניהם לשמוע את הבשורה המשמחת. זאת אחותי ואני אוהבת אותה מאוד".



לסיום, יש סיכוי לאיחוד של האחיות פיק?
"אולי חד־פעמי בשביל הכיף אבל לא משהו לטווח הארוך". 



Swan Lake Rock Opera, חמישי, 13.7, 21:30, אברהם הוסטל, תל אביב