"להיות זמרת", תוכנית הדוקו־ריאליטי החדשה של ערוץ 24, יצאה לדרך ב־20 ביוני ועוקבת אחר חמש נשים שנמצאות במקומות שונים בחיים, ומנסות, לראשונה בחייהן, את מזלן כזמרות. בדרך להגשמת החלום, עובדות הבנות קשה לצד המפיק המוזיקלי עדי ליאון, מתנסות בשיעורי פיתוח קול ובכתיבה, באימונים ובהופעות. במהלך הצילומים הן בחרו לעצמן שירים מתאימים להשקת קריירה כזמרת, הקליטו סינגל, צילמו קליפ וחברו יחדיו למטרה משותפת להפיק ערב חד־פעמי של מופע משותף עם השירים המקוריים שלהן.



אתם מכירים את הבנות שמשתתפות בתוכנית: שרון פרי, שי מיקה יפרח, אביבה תבורי, אנה זק ושמחה גואטה, בתו של ח"כ יגאל גואטה (ש"ס).


"הרעיון המגניב אתגר אותי באופן אישי", מספר ליאון, "לקחת בנות שאין להן מושג במוזיקה ולהוציא איתן סינגל. תוך כדי כך אני מראה להן את הדרך הקשה שזמר צריך לעבור בדרך אל הסינגל".



איך זה לעבוד עם בנות כאלה, שלא באות מהתחום?
"הן בנות לא קלות. הן מעצבנות. הן לא מבינות שום דבר ואין להן יכולת לראות חצי מטר קדימה. ואחרי כל זה, הן עוד מתעצבנות עלי ומתפוצצות. אני רגיל לעבוד עם מקצועיות, ופה קיבלתי חתכים באוזניים".



תן דוגמה לרגע משברי.
"ניסיתי להקליט עם שמחה גואטה את 'ואם פרידה' של דקלה. היא גרושה טרייה, ולא הצליחה לנתק את הרגש. היא לא הפסיקה לבכות, וזה הגיע לשלב שחטפתי עליה עצבים. בסופו של דבר ביטלנו את ההקלטה. אי אפשר היה לעשות את זה".



אז התוכנית מנציחה את הסטריאוטיפים על בנות. למשל, שהן לא מסוגלות להתנתק מהרגשות שלהן.
"חכה, מה עם הסטריאוטיפ על זה שבנות מוכנות להרוג אחת את השנייה ומלאות אינטריגות? בשיר הנושא של הסדרה, כל אחת בתורה באה אלי מאחורי הגב של הבנות האחרות עם אותן הטענות: 'למה היא שרה יותר ממני'?, 'למה לה יש משפטים יותר טובים משלי?' וכו'. אף אחת לא רואה את טובת השיר, אלא את טובתה האישית".



יפה שהצלחת להחזיק מעמד.
"תאמין לי שגם לי היו רגעי שבירה. אביבה תבורי משגעת אותי הכי הרבה. לא מצאתי אצלה אחוז אחד של מוזיקליות, ואני לא יודע מה להוציא ממנה. אני נתקל בפחות התעסקות במוזיקה ויותר התעסקות בפסיכולוגיה. הגישה של כל הבנות שלילית ויוצרת הרבה בעיות. אבל בסופו של דבר, כל אחת שם מתוקה וצריכה לעבור דרך ארוכה מאוד".



"להיות זמרת" מציג חמש נשים ללא שום כישרון שירה שמקבלות הזדמנות לפתח קריירה בתחום. מובן שזה לא יקרה כי כולן הן חלק מהצגה מתוסרטת היטב שמטרתה לשעשע את הקהל שמזפזפ בבית. מדובר בטראש לא מזיק, ועיקר העונג מגיע מהדינמיקה המשעשעת בין המשתתפות לליאון, שמחלצת מהאחרון תגובות שנעות בין רחמים מאופקים לרשעות נטו.



מי עברה את השינוי הכי גדול?
"אם זה איך בגישה לשירה – שרון פרי. היא הגיעה אנטי לגמרי, עם ראש סגור, מבוישת ומפחדת איך היא תצא. עשיתי לה הרבה פסיכולוגיה, ועכשיו היא בעניין לגמרי".



מה אמור לצאת מהדבר הזה בסוף?
"בתוכנית האחרונה הן צריכות לעשות מופע בזאפה מול קהל ותקשורת, וצריכות בעצם להוכיח מה הן למדו. בוא נקווה שנעבור את זה בשלום".



"להיות זמרת", רביעי־חמישי, 18:00, ערוץ 24