לאחר שיר המחאה החדש שהוציא בתחילת החודש, הנושא את השם "הללויה", ועל רקע החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים 1000 ו-2000, וזו שמתנהלת נגד מקורביו בפרשה 3000, טען היום (רביעי) אביב גפן, בתכנית של איריס קול ב-103FM כי "ביבי עסוק בהישרדות, וזה משפיע עלינו". כמו כן, הוא חזר לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, כשטען כי האירוע הזה "הביא למפולת חברתית, מאז דברים השתנו כאן לרעה". 



"מבחינתי, רצח רבין היה הקובייה הראשונה שנפלה כאן, ולאחריה גררה מפולת חברתית", טען גפן, שהסביר כי הוא "מאמין שמאז דברים השתנו פה לרעה - המדינה נהייתה עצבנית והשיח נהיה אלים, אם זה בנושא להט"בים, ניצולי שואה, ילדים חולי סרטן. חברתית נהיה כאן מצב בלתי אפשרי. אני חושב שההשפעה מגיעה מהשלטון מלמעלה. אין פה זמן לאף אחד לחשוב על העם שלו ועלינו כחברה. בשיר הזה אני מבקר אותנו ואותי. נהיינו אומה של ריאליטי, שעוסקת בפרסום ולא בדבר עצמו. גם אני וגם את הולכים לישון ושוכחים את המקום הזה, את ישראל".



 


"אני חושב שזה מגיע גם מהשלטון. בני דילן בן העשר מבין את זה, ומבין את הצעקות, ההתלהמות, החקירות. ביבי עסוק עכשיו בהישרדות וזה משפיע עלינו, ומגיע לנקודת רתיחה מאוד עצובה". עם זאת, הוא טען כי "ישראל זה המקום שלי ואני לא זז מפה".

בהתייחס להשפעה של שירים על המצב החברתי אמר "כששוחחתי עם איש בכיר מאד ברדיו על הנושא הוא אמר לי שבאזור שנות השמונים היה ממשק בין שירי מחאה לרדיו לבין רוח העם. היום כבר אין וחבל. גם השירים שלי וגם הרדיו שלך משפיעים על איזושהי תנועה. כמו שאמרת בראיון, אנשים מפסיקים להגיד מילים כמו תקווה ושלום אשר נמחקו מהלקסיקון. שירי פופ מתוקים אותי לא מעניינים, זה נורא קל וזמני".

לדבריו, "יושבים אנשים למעלה ומוחקים את שיח התקווה באופן מודע. אנחנו שותקים כי אנחנו רוצים לשרוד עוד יום. היום הורים ונערים רק רוצים לעבור עוד יום, לא יותר מזה. אנחנו מופצצים במסרים, חדשות , ושערוריות. אנחנו שורדים ולא חיים. יש הבדל תהומי בין לחיות לשרוד בעיני".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן