כמעט 30 שנה חלפו מאז שרון שובל (43), אז נער פלא, הרטיט מדינה שלמה עם שירו "לפעמים" (מילים: מיכה שטרית, לחן: ארקדי דוכין), שסימן אותו כהבטחה הגדולה של הזמר הים־תיכוני וככוכב לתקופה קצרה. "אני הזמר הצעיר, אבל הוותיק ביותר בז'אנר. כשפרצתי בגיל 16, ליאור נרקיס וקובי פרץ היו בני 13", משחזר שובל. "אני ממשפחת השובלים, המשפחה שהתחילה את המוזיקה המזרחית. גדלתי לתוך זה וזה ספוג בי מאז ועד היום".



לאורך השנים ניסה לשחזר את אותה הצלחה מסחררת, ולפרקים אף הצליח עם מגה־להיטים סטייל "מסובבת אותי", "אני יכול" והקאבר "אין עוד יום". אבל מאז, על אף שהוסיף להוציא לא מעט אלבומים, נדמה כי ההצלחה הגדולה התרחקה ממנו, אך הוא שב לתודעה בדמות אחרת – כוכב ריאליטי, כשהשתתף בתוכניות כ"גולסטאר" ו"הישרדות". התוכניות השאירו אותו בתודעה כסלב, אך דחקו לקרן זווית את סטטוס הזמר שלו.





"היום להיות זמר בלבד זה לא מספיק. בימינו אתה חייב עוד משהו, אז עשיתי ריאליטי, כי זאת המציאות וזה העולם כיום", מסביר שובל. "כרגע לקחתי קצת רגיעה מריאליטי, ואני בעיקר מתמקד במוזיקה, עם פרויקטים חדשים ולוהטים שיראו אור בקרוב".



אחד הפרויקטים הללו הוא "אם את אוהבת", דואט חדש שהקליט עם הזמר הצעיר מתן לוי, שכתב והלחין אופיר כהן. "פנו אלי מטעם מתן לוי לגבי דואט, וכששמעתי את השיר, מאוד אהבתי והחלטתי להקליט", הוא אומר. "זאת סגירת מעגל עבורי, כי זה הזכיר לי את תחילת דרכי, כשקיבלתי חיבוק מבועז שרעבי ואהובה עוזרי, והרעיון נשמע לי צעיר, תמים וטוב".



רון שובל
רון שובל



לוי, המשרת בימים אלה בלהקה צבאית: "הוא המנטור שלי ושמחתי מאוד להקליט את הדואט איתו. הוא זמר ענק".



השיר החדש הוא אולי התקווה הגדולה של שובל להתקמבק: "אני מתאים את עצמי לשינויי הזמנים. היום המדיה יותר מהירה וקלה, יש יותר הזדמנויות, אבל יש גם הרבה יותר זמרים ותחרות יותר גדולה. מי שיש לו את זה - יש לו".



איך אתה מתמודד עם התחרות הזו?
"אני אף פעם לא שוכח את המשבצת שלי, ותמיד שומר על עצמי באותו מקום. הניצחון שלי הוא בכך שכששומעים ברדיו שיר - ישר מזהים שזה הקול של רון שובל. היום יש הרבה זמרים ששרים, ואתה לא מזהה מי שר. הרבה נשמעים אותו הדבר".



מה דעתך על המוזיקה הים־תיכונית העכשווית?
"היום המוזיקה הים־תיכונית הרבה יותר פופית. אני מרשה לעצמי לומר שמבין הצעירים, הייתי החלוץ הראשון שעשה דברים במוזיקה הזו. אני הראשון שעשה היפ־הופ ים־תיכוני עם סאבלימינל והצל ('אני יכול') שהתחיל טרנד; וגם 'מסובבת אותי', שהיה משירי הפופ הים־תיכוני הראשונים, והתחיל טרנד שנמשך עד היום".



רון שובל, הישרדות. צילום: יח"ץ
רון שובל, הישרדות. צילום: יח"ץ



בתחילת דרכך סומנת כהבטחה הגדולה של הז'אנר. אתה לא מרגיש שמשהו התפספס בדרך?
"אני לא מתחרט על שום דבר לאורך הדרך. לא מרגיש פספוס. מה שחשוב לי זה להופיע ולשמח. אני מפרגן לאלה שעושים קיסריה וזאפה וכו', אבל צריך לעשות את זה במקום ובזמן הנכון, ולא לקפוץ ולהגיד: 'עשיתי קיסריה'".



איפה אתה מופיע כיום?
"בעיקר באירועים פרטיים: חתונות, בר מצוות, ועדי עובדים וכו'. בקרוב אולי תהיה גם הופעה פתוחה לקהל, אבל בינתיים אין משהו כזה בקנה".