רוני דואני שוחחה הבוקר (שני) על לכתו של חבר הילדות אמיר פרישר גוטמן אתמול ,בראיון שהעניקה הזמרת לגלי צה"ל והספידה: "זה בלתי נתפס. זה יותר גדול מלא יאומן. אנחנו מדברים עכשיו וזה בלתי נתפס. בכלל, כל השנה פלוס בחיים של הבן אדם הזה, בחיים של הבן זוג שלו והבן שלו - אי אפשר לעכל את זה".

 "את אמיר אני מכירה כחבר של אחותי יעל דואני, ואני מכירה אותו מגיל מאוד צעיר, וכל המשפחה ביחד", סיפרה דואני על הידידות הארוכה עם גוטמן ועל העבודה המשותפת איתו, "בשני הפסטיגלים האחרונים שעשיתי הוא לקח אותי תחת חסותו. יש לו יכולת של יוצר וזה לא מובן מאליו. בפסטיגל האחרון הוא כתב את הנאמבר שלי ושל טל פרי וזה היה גאוני. להרגיש קהל, לקחת את עצמך החוצה ולראות את כל הנאמבר על הבמה - זו הייתה היכולת של אמיר".
כזכור, בשנה שעברה אובחן גוטמן כחולה סרטן אך מאוחר יותר התגלה כי כלל לא חלה במחלה וקיבל טיפולי שווא. "כולנו חווינו את זה בהלם", סיפרה דואני, "הבן אדם מקבל בשורה כזו וזה פתאום מתהפך" סיפרה דואני.
 
רוני דואני. צילום: רפי דלויה
רוני דואני. צילום: רפי דלויה


שנה לאחר הגילוי כי לא חלה בסרטן, חגג גוטמן את "יום הולדתו" החדש עם חברים ובני משפחה באירוע מצומצם בחוף "נווה ים", לא רחוק מעתלית. בשבת בבוקר, הוא נחלץ לעזרתן של אחייניתו וחברת משפחה כשהן נסחפו בזרם האימתני של הים. הוא איבד כוחות, הציל את הבנות אך טבע בעצמו. יום לאחר מכן הרופאים נאלצו לקבוע בצער את מותו.   

"התסריטאי השתגע וזה באמת הרגיש ככה, ואני לא האמנתי שזה ייגמר ככה", אמרה דואני על השתלשלות האירועים הטראגית, "פשוט אמרתי לעצמי: הוא יילחם, הוא יכול. נלחמתי בעצמי לא להירדם אתמול, פחדתי להירדם. נלחמתי במחשבה, דמיינתי אותו מדבר ויוצא מזה".

"רציתי שזה ייגמר אחרת. אני לא חושבת שיש איזה תסריטאי עם מוח כל כך מעוות, כל כך לא שפוי שהיה יכול לכתוב את זה. הדרך שבה זה קרה, הדברים שהוא היה צריך לעבור, הוא והמשפחה שלו והחברים", הוסיפה דואני, "הוא יודע לתת רק מאה אחוז בהכל והוא גיבור. להחזיק כל הזמן הזה ולהציל את האחיינית שלו ולהילחם עד הרגע האחרון. האמנתי שימשיך להילחם אבל כנראה שפעם אחת זה היה גדול מדי כל הסיפור הזה".