אמיר פרישר־גוטמן, שטבע למוות ביום שבת, יובא היום (שלישי) בשעה 18:00 לקבורה בבית העלמין האזרחי "מנוחת עולם" בנתניה. בין 10 ל־12 בצוהריים יוצב ארונו של פרישר־גוטמן באולם רובינא בתיאטרון הבימה בתל אביב. בני משפחתו, חבריו והקהל הרחב יחברו לצד הארון ויחלקו לו כבוד אחרון. בתיאטרון הבימה ייערך גם טקס אשכבה קצר. בשעה 18:00 יחל טקס ההלוויה בבית העלמין האזרחי "מנוחת עולם" בנתניה.



לבקשת המשפחה, האורחים בטקס מתבקשים להגיע בלבוש לבן בלבד. במקום יחולקו למשתתפים פרחים לבנים. כמו כן, מקורביו של האומן ביקשו מהאורחים להגיע עם זרים ופרחים לבנים. אתמול נודע כי משפחתו של הזמר והיוצר החליטה לתרום את קרניות עיניו.



מאז יום שבת הפך סיפור טביעתו הטרגי של פרישר־גוטמן לשיחת היום של רבים, לא רק מעולם מהבידור. פרישר־גוטמן, שטבע בשבת ליד חוף עתלית, נפטר כיממה אחרי כן, לאחר שכל מאמצי ההחייאה כשלו. "זה נראה כאילו המוות רדף אחריו, ולא ברור למה", אמר אתמול אחד מאנשי הצוות הרפואי ברמב"ם, שטיפל בפרישר־גוטמן.



כזכור, פרישר־גוטמן טבע בעיצומה של חגיגה פרטית שערך לקרובים ולבני משפחה בחוף נווה ים הסמוך לעתלית. פרישר־גוטמן ביקש לחגוג את יום השנה להיוולדו מחדש, לאחר שנודע לו כי אינו חולה במחלת הסרטן כפי שסברו הרופאים שטיפלו בו בבית החולים איכילוב. לאחרונה אף הגיש תביעת נזיקין כנגד בית החולים.



ביום שבת, לאחר שנכנס עם אחייניתו ועם חברה נוספת לים והבין שהן במצוקה, סייע להן להיחלץ מהמים, אולם הוא עצמו טבע ופונה לבית החולים רמב"ם זמן קצר לאחר מכן כשהוא מחוסר הכרה, תוך פעולות החייאה. כיממה לאחר מכן נפטר בבית החולים.



לדברי אחד הרופאים שטיפלו בו, "רמב"ם הוא למעשה בית חרושת לייצור חיים ולהחלמה, אבל גם לא מעט חולים מסיימים את חייהם בבית החולים. המקרה של פרישר־גוטמן אחז בכל הצוות הרפואי ולא רק בו". דנה, אחות בבית החולים, הוסיפה: "זה תסריט אכזרי ביותר. אי אפשר לכתוב תסריט קשה ומצמרר יותר".