זו לא הפעם הראשונה שיצירת אומנות של צייר או פסל חשוב מתגלה לאחר ששכבה באחסון שני ארוכות, מבלי שאיש ידע על מקום הימצאה, אך הפעם הסיפור מקבל טוויסט רוקיסטי מפתיע: כוכב הרוק הוותיק אליס קופר גילה במקרה יצירה אבודה בשווי מוערך של כ־10 מיליון דולר של האמן המנוח אנדי וורהול, שנשארה בתוך מחסן במשך יותר מ־40 שנה. ככל הנראה, הזמר המצליח שכח אותה בשל השימוש התדיר שלו בסמים ובאלכוהול.



לפי מנהלו של קופר, שפ גורדון, הזמר הכיר את וורהול ב־1972 לאחר שקופר עבר לניו יורק עם חברתו, הדוגמנית סינדי לאנג. "אנדי היה סוג של גרופי וגם אליס היה כזה", אמר אתמול ל"גרדיאן" הבריטי. "הם אהבו אנשים מפורסמים. לכן הם החלו ביחסים ואהבו להסתובב יחד".


באחת ההופעות של קופר, שבה נכח גם וורהול, ביצע הזמר קטע שבו הוא מתחשמל לכאורה על כיסא חשמלי, בדומה ליצירה "כיסא חשמלי קטן" שוורהול צייר שמונה שנים קודם לכן על בד קנבס, בהתבסס על הכיסא שהיה בכלא סינג סינג בניו יורק. בעקבות זאת, הציעה לאנג כי קופר ירכוש את הציור הלא ממוסגר מוורהול.




"סינדי באה אלי בשביל לקבל 2,500 דולר עבור הציור", שחזר גורדון. "באותו זמן, אליס הוציא שני אלבומים בשנה וקיים סיבוב הופעות בשאר הזמן. זה היה העידן של הרוקנ'רול, אף אחד לא חשב על משהו אחר. בסופו של דבר, אליס סיים במחלקה פסיכיאטרית סגורה בגלל השתייה שלו ולאחר מכן עזב ללוס אנג'לס".



הציור נעלם ורק לפני ארבע שנים נזכר גורדון ביצירה, והיא התגלתה בתוך ארון אחסון. האמרגן לקח את היצירה למומחה ליצירות של וורהול, שאישר כי מדובר בציור אותנטי וההערכות הן כי הוא יכול להשיג סכום של עשרה מיליון דולר במכירה פומבית.



עם זאת, הפעם צפוי קופר לשמור את הציור על קיר ביתו. "למען האמת, בזמנו אף אחד לא חשב שיש לו ערך אמיתי כלשהו", אמר גורדון. "וורהול לא היה עדיין 'אנדי וורהול' המוכר באותה תקופה. הכל היה סחרחורת של סמים ואלכוהול. אבל היה צריך לראות את פניו של אליס כשהגיעה ההערכה. הלסת שלו צנחה והוא הביט עלי ואמר 'אתה רציני? זה שלי"!