שנתיים עברו מאז הפעם האחרונה בה בצמד המיתולוגי רמי פורטיס וברי סחרוף הופיעו יחד, וכשכבר חששנו שלא נזכה לראות אותם שוב על אותה הבמה, תקווה חדשה נשבה מכיוון תוכניתם של ירון דקל ועמית סגל בגל"ץ, כשפורטיס חשף: "אנחנו רוכשים ובוחשים כל הזמן, זה בוער בנו".

הזמר התארח בתוכנית "דקלסגל" בגלי צה"ל, ובמסגרת הפינה "שיחה בהפתעה", חשף פרטים על מופע איחוד אפשרי עם סחרוף, סיפר על האלבום "מדור פיות" שיצא בספטמבר, ושיתף בחוויה של ילד נצחי, גם בעשור השביעי לחייו.

אתה בן יותר מ-60, איך זה להיות נער רוקנרול שפתאום מקבל תעודת אזרח ותיק?
"אני אגיד לך מה, לא קיבלתי תעודה כזאת עדיין, אני גם לא רוצה. אני מרגיש אינפנטיל להפליא, וזה משמח אותי בכל פעם מחדש, אני חושב שרוקנקול קשור ל'איפנטילציה', להיות ילדותי משאיר אותך שמח ומשחק בצעצועים, מוזיקאי- ילד".



איזה אלבום זה שלך?
"לבד זה האלבום ה-13, ביחד עם מינימל ושאר דברים שעשיתי זה האלבום ה-27. לא סופרים, אנשים אומרים לי, אני אפילו לא ידעתי, אני לא חושב על זה".

אתה ממשיך להופיע?
"בשנה האחרונה לא הופעתי הרבה מאוד, אני הייתי עסוק באלבום. וגם עשיתי מהפכה, שיניתי את כל ההרכב שמנגן איתי, ואני בדיוק בתהליך כזה של חזרות, הכל כדי להיות מוכן ליום בו ייצא האלבום וההופעה".

יש חשש, ככול שאתה המתקדם עם השנים שאתה צריך לנתק את עצמך מהשירים החזקים של פעם, כי הם הופכים קצת למשקולת
"עשיתי שולם עם השירים הישנים שלי, הרבה שנים לא הקשבתי להם, והשנה משום מה מצאתי את עצמי מאזין לדברים ישנים שעשיתי, ולא היו פתורים ביני לבין עצמי. עשיתי שלום עולמי בתוך עולמי. במסגרת האלבום החדש עשיתי מהפכה בחיים שלי ובמוזיקה שלי – ומי שישמע אותו יבין את זה".

בהופעות, הקהל אוהב את החומר החדש או נצמד למוכר?
"אני חושב שמטבע הדברים אנשים רוצים לשמוע את הדברים שהם מכירים, אבל יש לי זכות גדולה, יש לי קהל שאוהב אותי ומחכה רק שאני אפתיע אותו. אני יודע את זה, זה לא ממקום של מחשבה, זה לא שאני חושב שאני חכם יותר גדול מהם, זה אחד הדברים שהם מתנה גדולה: נפלה לי זכות לקבל קהל שמבין אותי".

רמי פורטיס וברי סחרוף במופע האיחוד. צילום: אורית פניני, יח
רמי פורטיס וברי סחרוף במופע האיחוד. צילום: אורית פניני, יח


עברו שנתיים מאז הפעם האחרונה שהופעת עם ברי סחרוף במופע ששודר בגלגלצ, יש תוכנית לעוד אחד כזה?
"אנחנו רוכשים ובוחשים, אני וברי, ברגעים של זמנים פנויים, הכל יכול להפתיע, עשר שנים לא הקלטנו גם כלום. זה כן בוער בנו, אנחנו לא להקה ולא צמד, אנחנו חברים שהגורל מפגיש בנינו, אז נוצרים הדברים אלו".

אצל ברי אתה רואה כל הזמן צעירים שמגיעים להופעות, הקהל שלך זה אותם אנשים שהיו בשנות ה-70 וה-80?
"אני אגלה לך סוד: יש לנו הופעה לילדים, פעם בכמה זמן, בזאפה בצהריים בימי שישי, כשרוב הקהל זה ילדים בני 4-5 והם קופצים על השולחנות ושרים את השירים. ובסוף אני מזמין אותם לשיר איתי בהדרן את 'אין קץ לילדות'. וזה תמיד מרגש".

מה במופע שלך עושה את זה לילדים? אולי יש בך ילדותיות שהם רואים?
"הם רואים פתאום מבוגר שמתנהג כמוהם, ואומרים: 'וואו, יש עוד אחת אינפנטיל כמונו, ולא כמו כולם שאומרים לנו מה לעשות כל הזמן'. ההורים לא מתרוצצים איתם, הם אומרים להם לשבת כל הזמן. פתאום יש אחד שאומר להם 'מותר לקפוץ', זו נראת לי כל המהות".