אבידה גדולה לעולם התרבות הישראלי: היום (שלישי) הלכה לעולמה, בגיל 65, העיתונאית ואשת התרבות איריס מור לאחר מאבק ארוך במחלה, היא הותירה אחריה בעל ושני ילדים. מור הייתה עורכת מוסף התרבות "גלריה", העורכת הראשית של הוצאת הספרים "כתר", ראש אגף התרבות של עיריית תל אביב. הלוויתה תתקיים מחר ב-18:00 בבית העלמין בקיבוץ גבעת ברנר.



 

איריס מור נפטרה הלילה, ואני בוכה בגללה כבר יומיים. אהבתי אותה מאוד מאוד. התמונה הזאת היא מהאייטיז, כנראה מ-1985. מהימים שבהם איריס היתה עורכת התרבות המיתולוגית של העיר, ואני הייתי הכתב הצעיר והחרוץ שלה, שאותו היא מעצבת בדמותה ולפי תפיסת עולמה. בגלל שברחה מפרסום וכיבודים, מעטים מידי במדינת תל אביב יודעים איזה תפקיד חשוב היה לה בעיצוב התל אביביות החדשה. בהעיר, בעיתון חדשות, כמובן בגלריה, ובשנים האחרונות כמנהלת אגף התרבות של העיריה. היא היתה בסך הכל בת 65. ותמיד יפה ורק אחר כך חכמה. זה כל כך כל כך עצוב. נוחי בשלום. וחיבוק חם לנועם, אסף ויובל. וגם ליואל ותמי שכל כך אהבו אותה.

A post shared by Gal Uchovsky (@uchovsky) on


"איריס מור נפטרה הלילה, ואני בוכה בגללה כבר יומיים. אהבתי אותה מאוד מאוד", כתב היום העיתונאי גל אוחובסקי, "בגלל שברחה מפרסום וכיבודים, מעטים מידי במדינת תל אביב יודעים איזה תפקיד חשוב היה לה בעיצוב התל אביביות החדשה. בהעיר, בעיתון חדשות, כמובן בגלריה, ובשנים האחרונות כמנהלת אגף התרבות של העיריה"



"היא היתה בסך הכל בת 65" הוסיף אוחובסקי, "ותמיד יפה ורק אחר כך חכמה. זה כל כך כל כך עצוב. נוחי בשלום. חיבוק חם לנועם, אסף ויובל. וגם ליואל ותמי שכל כך אהבו אותה".