אחרי שעבר את התקופה בה קרא בשיריו לאביו "שיכור", והתלונן על הזנחה, נראה שסמל המרדנות לשעבר, אביב גפן, כבר אבא בזכות עצמו, מגיע איכשהו לפיוס והשלמה עם אביו, יהונתן גפן. גפן הצעיר והחליט לחגוג לאבא יומולדת 70 ולכנס את כל האמנים שעבדו אתו לערב חד-פעמי שיערך במסגרת אירועי פסטיבל המוזיקה ה-30 של ראשון לציון, בחול המועד סוכות.



יהונתן ואביב גפן. צילום: יוסי אלטרמן
יהונתן ואביב גפן. צילום: יוסי אלטרמן



כבר בכניסה לביתו רחב הידיים של גפן, מי ששייך למשפחת אצולה תרבותית בישראל, מגולגל עיתון של "ישראל היום". אביב, עדין עם שרשרת ה-PEACE הנצחית, מדבר ראשון: "זוהי הדרך שלי להביע את אהבתי לאבא", ומציג את הערב המיוחד שהפיק, שבו ישתתפו שלום חנוך, יהודה פוליקר, מתי כספי, גידי גוב, דיויד ברוזה, דני ליטני, וקורין אלאל.



יהונתן ואביב גפן. צילום: יוסי אלטרמן
יהונתן ואביב גפן. צילום: יוסי אלטרמן



גפן האב היה ונשאר שייך לדור של מי שפנטז למות בגיל 27, ולא להפוך כמו בנו למנחה "דה וויס". וכך, פחות פוליטקלי קורקט, מעשן כקטר, מכריז אביו של אביב, שהוא לא רוצה שזה יהיה ערב לזכרו. "מבחינתי, לא התכוונתי לחיות עד גיל 70", הוא אומר ומציין כי התקופה הטובה של חייו הייתה בסבנטיז: "מלאונרד כהן ובוב דילן, נהיו מדונה ומטאליקה, אז מה הפלא שהתחלתי לשתות?".





"בישראל מתים מפוליטיקה. צריך להעיף את המנהיגים המושחתים האלה, ותסלחו לי, אבל יש יותר מסטטיק ובן אל", הוא שותק רגע ומוסיף: "גם אביב גפן הוא זמר ים תיכוני לכל דבר". "רק גיאוגרפית", מכחיש אביב במבוכה, והשאלה נותרת באוויר ללא תשובה, כמעט כמו החינמון המרשרש ברוח בכניסה.



פסטיבל המוזיקה ה-30 של ראשון לציון. 10-5 באוקטובר. לייב פארק, היכל התרבות, "הרובע", כיכר העירייה, גן המושבה, בית העם והמדרחוב