"על הרגליים, בעיניים פקוחות, טיפות קטנות של אור, עושות אותי גיבור", אלו הן חלק ממילות הסינגל החדש של רמי פורטיס, לקראת אלבום חדש "מדור פיות", שצפוי לצאת בתקופה הקרובה. הזמר, שנחשב לאחד מהזמרים המובילים בישראל לאורך השנים, התראיין וסיפר על יצירת האלבום. בשלב מסוים, במהלך הראיון לאיריס קול ב-103FM, סיפר פורטיס גם על הקשר המיוחד שלו עם שלומית מלכה, שנפצעה אתמול בתאונה, ובשלב מסוים אף נשבר בבכי. את השיר הקדיש הזמר לדוגמנית שנפצעה.





השיר מגיע שנתיים אחרי אלבומו האחרון "תולדות הכותרת", ונקרא "סאניאסי", והוא הסינגל השני מתוך האלבום שבדרך, "מדור פיות", שעתיד לצאת בחודשים הקרובים. לפורטיס יש 13 אלבומי סולו, ויחד עם להקת "מינימל קומפקט" ופרויקטים משותפים נוספים עליהם עבד, הוא מגיע למעשה ל-27 אלבומים במהלך הקריירה המפוארת שלו.



פורטיס הוא חבר טוב של שלומית מלכה ויהודה לוי, ואף סיפר שהם ליוו אותו במהלך העבודה של השיר החדש שלו, "סאניאסי", שייכלל באלבום החדש שבדרך, וייקרא "מדור פיות". את השיר הקדיש במהלך התוכנית לדוגמנית שנפלה אתמול מקורקינט חשמלי, בשדרות רוטשילד בתל אביב, ואושפזה במצב קשה בבית החולים.


רמי פורטיס. צילום: יח"ץ
רמי פורטיס. צילום: יח"ץ


"יש לי שיר חדש אז נורא נחמד לי. אני רוצה להקדיש את השיר למישהי ששמעה אותו לאורך כל העבודה", אמר פורטיס ופרץ בבכי, "והיא יקרה לי והיא שוכבת בבית חולים עכשיו, שלומית מלכה", סיים פורטיס את המשפט בקול חנוק.

ספר לי על ההיכרות איתה, אני לא ידעתי שאתם בקשר כל כך קרוב
"אנחנו חברים טובים".

אנחנו מקדישים ומחזיקים אצבעות, היינו המומים כששמענו על המקרה
"אני אשתלט על עצמי. המילים של השיר הן: 'על הרגליים, בעיניים פקוחות, טיפות קטנות של אור עושות אותי גיבור', זה מוקדש לשלומית".

"יש שני משפטים נוספים שחשובים גם לי שהולכים ככה", ציטטה איריס קול את השיר, בזמן שפורטיס לא הצליח לדבר, "'טיפות קטנות של אור עושות אותי גיבור, אוהב מאד ומאד אוהב. טיפות קטנות של אושר מתקרב קופצות מתוך הלב ואז מגיע לרגליים באוזניים שומעות. החירות בכנפיים, החוכמה בנוצות. טיפות קטנות של אור עושות אותי גיבור ואוהב מאד ומאד אוהב. טיפות קטנות של אושר מתקרב קופצות מתוך הלב'", סיימה השדרנית. הזמר סיכם במילים: "אני חושב שזה נחמד לכתוב דברים כאלה בעולמנו הציני. אני לא מוחה נגד כלום, אני רק חושב שיכול להיות לנו נורא נעים וטוב".