העולם, על פי העונה הנוכחית ב"הישרדות", מתחלק לשתי קבוצות של אנשים. אלה שמובילים באף את האחרים, ואלה שמובלים באף. זה קרה בפרק האחרון כאשר זהבי שעד כה ידע להתחמק באלגנטיות מכל מחויבות לעזור למישהו מהקבוצה היריבה, נפל ברשתה של מעיין אדם והוא הובל על ידה באף כמו ילד קטן ותמים.



דווקא רגע לפני הגמר, כשצריך לשנס מותניים ולסלק מהדרך כל גורם מאיים, או להיות הכי ערניים למהלכים של היריב, מחליט זהבי להגיש למעיין על מגש של כסף, את אחד הניצחונות הכי חשובים לה בעיתוי הנוכחי. אותה מעיין שרק לפני זמן קצר העלתה את חמתו כאשר בחרה למכור משחקים באופן לא ספורטיבי ואף זכתה מצידו לחיצי לעג וקלס על תפקידה כדוברת של שרת הספורט. הפעם זהבי מחליט להקריב עצמו על מזבח הג'נטלמניות ולהיחלץ לעזרתה.



יוסי הישרדות. צילום מסך
יוסי הישרדות. צילום מסך



מעיין שהתגאתה פעם בכשרון המשחק שלה, מעניקה לנו ביצוע ראוי לאוסקר. היא תופסת את ראשה כאילו חרב עליה עולמה אחת ולתמיד, כאשר היא מגלה שלא תוכל להשתתף במשימת החסינות.



מעיין: אוי ואבוי. כמה מכות נחתו עלי.



(זהבי מביט בה בחמלה)



מעיין: די, אני לא יכולה יותר.



(זהבי אובד עצות כמעט יותר ממנה)



מעיין: דווקא עכשיו, כשאני הכי צריכה את שרשרת החסינות וכולם שונאים אותי.



זהבי: טוב בסדר. אל תבכי. אני אוותר במקומך על ההשתתפות שלי במשימת החסינות.



מעיין: יו תודה. לא אשכח לך בחיים (ממש).



זהבי החליט להיות יותר קדוש מהאפיפיור, רגע לפני שהניצחון מתדפק על דלתו ובמו ידיו מפנה ליריבתו מקום על בימת הפיינליסטים.


זהבי ישב בצד כאשר צפה במעיין זוכה בחסינות וחשב לעצמו: איזה טמבל הייתי.



מישהו התלונן על פוליטיקאים כושלים? קחו את מעיין לפוליטיקה והיא תעשה סדר בבלגן בעזרת היכולת המיוחדת שלה לתמרן, לכוון למטרה ולקלוע. תפקיד השרה לעניני הקונפליקט ישראלי פלשתיני קטן עליה.



הישרדות. צילום מסך
הישרדות. צילום מסך



נתי שמעולם לא זכה בפרס, הביא סוף סוף גאווה לבנו כאשר זכה במשימת הפרס ולקרצוף נמרץ של גבו במים וסבון, בידיה המיומנות והמנוסות של ורד. נתי שנחשב לנגרר של השבט שלא ראוי להישאר במשחק, עוד יפתיע ויגרר לגמר בראש מורם וגוו זקוף, על אפם וחמתם של כל המזלזלים למיניהם.



מסתמן שעל נתי נחת לפתע סינדרום סטוקהולם והוא התאהב ביוסי שנוא נפשו. אולם הוא לא טיפש. לפי הפרומו של הפרק הבא, הוא אולי יחבור ליוסי שגילה לו משהו שהוא כבר ידע מזמן, שבעצם הוא מספר חמש בקבוצתו. אז אולי עדיף לערוק למחנה של שניים חזקים, מאשר להישען על "אימא" ורד שלאחרונה גם התחילה לצווח על כולם כמו מורה בהתקף רציני של אמוק.



וכך "נמשכת השרשרת", כלומר, הברברת של הקשקשנים הכי מתישים שנראו אי פעם על המסך, וסתם בשביל להעביר את הזמן, ספרתי את מספר הפעמים שענבר נדה בראשה כאשר גיא עשה להם את שיחת המוטיבציה היומית.