בשלוש השנים האחרונות הפכו דניאל סלומון ודנה עדיני למותג עצמאי בזכות עצמו. זה קרה בעקבות הופעה משותפת שלהם בפסטיבל הפסנתר ב־2014, שהפכה בעידוד קהל מעריציהם למאורע שלא יורד מהבמה, כמו גם הולידה אלבום בהופעה חיה. עכשיו מגיע הזוג (שבעבר היה זוג אוהבים לכל דבר) לפסטיבל ערד 2017, שייפתח היום (21 באוגוסט), ויופיע במהלכו.



עבור סלומון, לא מדובר בהופעה ראשונה בפסטיבל. בעבר הופיע שם עם אביב גפן והתעויוט, גם כסולן. "דנה ואני נופיע הפעם בפורמט הכי אינטימי שלנו - שנינו ופסנתר", מספר סלומון. "נבצע שירים מההופעה הרגילה, אבל גם שירים חדשים שאנחנו אוהבים - בעברית ובאנגלית - שאותם הפכנו לדואטים".





מה למשל?
"'אהבה בת עשרים' של יוסי בנאי, 'צער לך וצער לי'- הדואט של אריק איינשטיין ויהודית רביץ, ו'קרן שמש מאוחרת' של שלום חנוך. בגזרת הלא ישראלים, צפויות הפתעות מעניינות כמו I Got You Babe של סוני ושר ו־Something Stupid של פרנק סינטרה".



עד כמה הצלחת המופע שלך עם עדיני נחשבת למשהו בלתי צפוי?
"בגדול, חשבתי שנופיע עוד כמה פעמים אחרי פסטיבל הפסנתר, אבל המשכנו עם זה, כי היה ביקוש גדול. במקביל נכנסו גם כמה שירים חדשים בביצוע משותף שלי ושל דנה, כמו 'אהובי'".



כיצד ההופעות הרבות השפיעו על היחסים שלך עם דנה?
"אחרי מאות הופעות ביחד, הסימביוזה בינינו נמצאת בשיאה. אנחנו ממשיכים לקחת חלק אחד בחיי השני, במין השלמה. נדמה שהגענו למצב שבו אנחנו שרים ומבצעים יחד, יותר טוב מאי פעם, גם שירים מוקדמים כמו 'רבות הדרכים' - שמקבל איכות מלוכדת, מרגשת וחזקה. אולי מתוך נקודת מבט של התבגרות משותפת".





בחודש שעבר הוציא סלומון מיני־אלבום חדש, ובו ארבעה שירים - חצי ראשון מתוך אלבום שעתיד להשתחרר במהלך השנה. עד עכשיו יצאו לרדיו הסינגלים "מילה של גבר" ו"להתעורר". "בהופעה בפסטיבל ערד יבוצעו גם כמה שירים מתוך המיני־אלבום החדש, ובכלל זו הזדמנות טובה לשלוף דברים מיוחדים כמו שירים שלא בהכרח הייתי מבצע בהופעות", מפתיע סלומון. "כך למשל שיר שכתבתי לפסקול של סרט, או כל מיני בי־סיידים מיוחדים. כל ההופעה הזו ייחודית ומעניינת, ולו מהסיבה הפשוטה שהשירים יהיו בגרסה העירומה שלהם. יהיה אפשר לשמוע אותם כמעט הכי קרוב לאיך שהם נכתבו במקור".



מה מסמן עבורך האלבום החדש, ועד כמה הוא ניסיוני עבורך?
"אני תמיד מנסה לאתגר את עצמי לנסות דברים חדשים. שירי המיני־אלבום החדש נכתבו מתוך ההתבוננות שלי כיום באזור גיל 40, כך שהשירה וההגשה שלי שונות לעומת מה שהן היו בעבר. החלטתי שהאלבום הזה יצא בשני חלקים, כי לדעתי להוציא היום אלבום קצר זו הצורה היותר מדויקת להוציא מוזיקה בימינו. לאנשים יש פחות סבלנות היום להקשיב לאלבומים של 10־12 שירים. לרוב הם גם מכינים לעצמם רשימות האזנה עבור הטלפון הנייד. חשבתי שהכי נכון יהיה קודם כל לשחרר כמה שירים כדי לתפוס את האוזן של המאזין, ורק אז לשחרר את האלבום המלא בפורמט הרגיל. כרגע השירים החדשים ניתנים להאזנה ולרכישה בבאנדקאמפ ובאייטיונס".



"לשיר איתך", דניאל סלומון ודנה עדיני, חמישי, 24 באוגוסט, 22:30, ספריית ערד