הקשר בין מוזיקה לפוליטיקה היה קיים מאז ומעולם, ומוזיקאים רבים מצאו דרכים שונות להביע את דעותיהם בציבור, אך כעת עם התלהטות הרוחות בארה"ב במהלך העימותים בין הימין הקיצוני לשמאל, גם האמנים מעלים הילוך בדרכי המחאה שלהם. בילי ג'ואל נתן אמש הצהרה פוליטית עוצמתית נגד התנועה הניאו-נאצית והנציונליזם הלבן שמרימים את ראשם בארה"ב, כשהוא עלה על הבמה במדיסון סקוור גארדן, בניו יורק, עם טלאי צהוב.





הזמר המצליח בן ה-68, שנולד במשפחה יהודית ענד את טלאי בצורת מגן דוד צהוב על קדמית הבלייזר שלבש ועל גבו, כתזכורת לטלאי שאולצו היהודים לשאת בתקופת השואה.





זו הייתה הצהרה פוליטית מפתיעה במיוחד מצידו של ג'ואל, שאמר בעבר למגזין ה"רולינג סטון" שהוא לא אוהב ש"מרצים" לו לגבי דעות פוליטיות במהלך הופעות מוזיקליות. "אני מנסה להישאר מחוץ לפוליטיקה. אני אזרח פרטי, ויש לי את הזכות להאמין בנקודת המבט הפוליטית שלי", הצהיר הזמר, "אבל אני מנסה לא לעלות על הבמה ולהתחיל לספר לאנשים מה אני חושב".





נראה שג'ואל שינה את דעתו כשראה שהתנועה הניאו-נאצית וה"אלט-רייט", הולכים וצוברים כוח ונראות בתקשורת, אחרי ההפגנות בתחילת החודש בשארלוטסוויל, וירג'יניה, במהלכן נרצחה אשה בת 32 בפיגוע דריסה. 





ביתו של ג'ואל, אלכסה ריי, ואשתו לשעבר הדוגמנית כריסטי ברינקלי, הביעו תמיכה בזמר בחשבונות האינסטגרם שלהן, וכך עשה גם אצלנו, הזמר אביב גפן שכתב: "כל הכבוד בילי ג'ואל, אני אוהב אותך בדיוק כמו שאתה", כשהוא מרפרר כמובן לשירו של הזמר "just the way you are".