אמרו מזל טוב, ואם תרצו שחררו צהלול לקראת טקס כלולותיו בשלישי הקרוב, פעמיים כי טוב, של שיר לוי, יורש העצר המזמר של ישי לוי. בד בבד הוא גם חוגג אלבום חדש, חמישי במספר, הנקרא, איך לא, "להתחיל מחדש". כשלוי ג'וניור (32), תושב גדרה, נשאל אם הוא באטרף של לקראת חתונה, הוא מתקן - "אני בהכנות" ודומה שדי בתיקון הזה כדי לשקף את אישיותו המאופקת.



"הלחץ גובר מיום ליום ויש דפיקות לב", הוא מגלה כשנה לאחר הצעת הנישואים המוזיקלית שלו לבחירת לבו, שרון ג'יבלי, סטודנטית להנדסת בניין, בהופעה שלו ברדינג 3 בנמל תל אביב.





"זה קרה כשהזמנתי את אבא שלי לעלות ולשיר איתי את 'את' של עמיר בניון", מעיד לוי, שבאחד מלהיטיו הציג את עצמו כבעל דוקטורט ברגשות. "כשהוא קרא לשרון לבמה, כרעתי בפניה ברך כמו שצריך והצעתי".



לעצמו סידר לוי מתנת נישואים נחמדה באמצעות האלבום החדש. "יש בו חומרים בלתי שגרתיים שאני מתחבר אליהם", הוא מספר. "אומנם כמו בכל אלבום שלי, יהיו בו גם הפעם שניים־שלושה שירים קלילים, אבל רוב החומר שונה ממה ששרים החברים שלי במזרחית. כלומר לא שירים שחולפים אחרי חודש־חודשיים".





האלבום הנוכחי, שקרוב לוודאי יעשה לקהל טוב על הלב, מאופיין בריבוי כותבים ומעבדים, רובם לא מהמוכרים ביותר, ומהם רק נדב אסולין מעורב בכתיבת יותר משיר אחד (שניים, ליתר דיוק). "זה לא קורה בכוונה", לוי מתייחס לכך. "היום זה לא כמו בעבר, כשהיה רק מעבד אחד או לכל היותר שניים לאלבום. כעת, כל מי שכותב ומלחין שיר, גם רוצה לעבד אותו".



אחד הכותבים לאלבום שלך הוא אבי אוחיון. ביקשת ממנו להיט א־לה "דרך השלום".
"אבי אוחיון שלח אלי המון שירים שלא ממש התחברתי אליהם. אם הייתי מקבל ממנו את 'דרך השלום', לא הייתי דוחה את השיר".



כמי שלא כותב בעצמו, אתה תלוי באחרים.
"זה המצב. הלוואי שהייתה לי יכולת לכתוב שירים בעצמי, אבל זה דבר שלא עשיתי עד כה. באלבום הבא כבר יהיו שני שירים משלי, אם כי אני לא לחוץ לכתוב, מרוב שירים שמגיעים למייל שלי".



אם האלבום הראשון שלך, "שמח בעולם", שיצא ב־2005, הוכתר בהצלחה רבה, האלבום הבא שלך, "רגע של אושר", שהופיע כעבור שלוש שנים, כנראה לא גרם לך הרבה אושר.
"זה נכון, אבל אז לא חשבתי לוותר לרגע. מוזיקה זה מה שאני יודע ואוהב לעשות, ומקווה להמשיך בכך כל החיים, עם כל העליות והירידות שיש במקצוע של זמר".



שיר לוי עם שרון ג'יבלי. צילום: יח"ץ
שיר לוי עם שרון ג'יבלי. צילום: יח"ץ



איך תסכם את חוויית "חי בלה לה לנד"?
"למען האמת, היה לי קשה שם. לא רק שאני לא יודע את השפה האנגלית, אלא שהיה עלי ללמוד שם שירים בשפה הזו, בעוד שאף פעם לא שמעתי שירים לועזיים. גם לא היה פשוט לשיר מול מצלמות ומול ארבעה שופטים, שהם לא קהל שאפשר להיפתח אליו ולקבל ממנו אנרגיה. נראה לי שיצאתי מחושל, ומאז אני יותר משוחרר בהופעות. התוכנית פתחה לי דלתות לאנשים שלא הכירו אותי".



היכן אבא שלך בתמונה? האם הוא מעורב?
"היום היחסים שלנו טובים, והוא מאוד מפרגן לי. אנחנו מדברים המון. אני משמיע לו שירים, אבל כל אחד מאיתנו בקריירה שלו".



ישי לוי. צילום: מרים אלסטר
ישי לוי. צילום: מרים אלסטר



וההשוואות אליו?
"עם הזמן זה משהו שירד מהפרק, וסוף סוף הפסיקו לקרוא לי 'הבן של' ולעשות השוואות".



היה לך ממה לברוח, אחרי שהיה מעורב בסמים ובאלימות.
"תודה לאל, אני לא בעניינים האלה ויודע להיזהר".



בינתיים לוי ממלא אולמות מכובדים כמו זאפה. "היו לי כמה מופעים מוצלחים שהיו סולד אאוט", הוא מספר.



קיסריה באופק?
"לקיסריה בטח אגיע מתישהו, אבל לא אייצר להיטים במיוחד למטרה הזו. כל דבר בזמן שלו".