תגובות חריפות לדבריו של הגשש גברי בנאי בעקבות דברים שאמר ליעקב בר און בראיון ל"מעריב־סופשבוע". בנאי טען שהקהל "צריך שלום ושיחזירו את השטחים", ופסק כי בשביל שלום "יש להחזיר את השטחים, כולל מזרח ירושלים". הבדרן הוותיק הצהיר בראיון כי "לא חשוב המרחק, אני לשטחים לא נכנס. אפילו לא לעיר העתיקה בירושלים. ולמה? אני לא הולך למקומות שבהם לא אוהבים אותי. והערבים לא אוהבים אותי בצדק. כי אנחנו כובשים. בשום מקום בעולם לא אוהבים את הכובש. אז אני לא שם".


"דבריו החשוכים של גברי בנאי אינם מקובלים", אמר בזעם שי אלון, ראש מועצת בית אל. לדבריו, "לצערנו, שכן רבים מאיתנו גדלו על מערכוני הגשש החיוור, בחר בנאי לפגוע במאות אלפי ישראלים המתגוררים ביהודה ושומרון. בשנים האחרונות קמו ביהודה ושומרון עשרות מרכזי תרבות המארחים את מיטב אומני ישראל. אם בנאי בוחר להישאר בחוץ, שיישאר שם עם קומץ המחרימים, אנחנו נסתדר בלעדיהם".

גברי בנאי. צילום: מירי צחי
גברי בנאי. צילום: מירי צחי


וול הוסיף: "זו אדמה שנכבשה מערבים דה־פקטו, והצביעות שלו אינה יודעת גבול. ולא רק הוא. יש בעין הוד עוד אנשי שמאל רבים, מפורסמים ויפי נפש עד למאוד, המוכנים לוותר על כל גרגיר אדמה שלא הם 'גזלו' והם משפריצים אתיקה ומוסר לכל עבר, במיוחד ימינה".


לסיכום הוא רשם: "אז כמה יפה להיות מוסרי מתוך בתי הערבים שבהם התנחלתם. כמה יפה הדו־פרצופיות, כמה יפה החיוך מול בני חמולת אבו אל היג'א שגורשו לעין־חוד, שכעת עובדים בגינות אנשי עין הוד וצופים מדי יום בעיניים כלות בבתיהם הישנים. יש לי לא מעט חברים בעין הוד ואני אוהב אותם אהבה גדולה, אבל רבאק, מי שגר בבית של ערבי, שלא ילך עם לבּנה על הראש".