בספיישל מיוחד לראש השנה אולפן שידר "רדיו ללא הפסקה" - 103FM, תוכנית בהגשת גבי גזית ודודי פטימר בסימן מחווה לשיריו הגדולים של אריק אינשטיין בהשתתפות מיקי גבריאלוב, דורי בן זאב, דפנה ארמוני ושימי תבורי. הספיישל החל עם מיקי גבריאלוב, אחד היוצרים הפוריים שעבדו עם אריק אינשטיין על שלל קלאסיקות כמו "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה", "אני ואתה", "עוף גוזל" ועוד.


שימי תבורי ויהודית באומן, "מה איתי" צילום: אפרת קורמן 103FM

הזמר סיפר על היום בו נפגש עם אריק אינשטיין לראשונה: "אריק הזמין אותנו, להקת הצ'רצ'ילים, בסוף שנות ה-60 לאודישן אצלו. הוא ביקש מאיתנו לנגן. נתנו 'בראש' וחשבנו שאחרי כמה דקות הוא יילך. להפתענו הוא נשאר והציע לנו לעבוד איתו. השאר היסטוריה".



"אני זוכר שבוקר אחד אריק הגיע אל ביתי עם טקסט שכתב בשם 'עוף גוזל'", סיפר גבריאלוב, "ישבתי עם גיטרה וניסיתי להלחין ולא הצלחתי. בהמשך ישבתי על פסנתר וכששאלתי את אריק על מי הוא כתב את השיר, הוא סיפר לי: 'על יונה ליד החלון'. כשהשיר יצא, לא חשבנו שיהפוך ללהיט כי המבקרים והעיתונאים קטלו אותו בזמן אמת".



דפנה ארמוני, שימי תבורי, יהודית באומן, גבי גזית, דודי פטימר, דורי בן זאב. צילום: עמי ורדי
דפנה ארמוני, שימי תבורי, יהודית באומן, גבי גזית, דודי פטימר, דורי בן זאב. צילום: עמי ורדי



לאחר שגבריאלוב ביצע באולפן את "שיר אהבה מספר 8" ("יונתי תמתי") ואת "גן של שושנים" שיצר לאריק, דפנה ארמוני קיבלה את שרביט המיקרופון ונזכרה בסיבוב הופעותיה הראשון עם אריק אינשטיין ושלום חנוך בשנת 1979 וחשפה אנקדוטה: "אני זוכרת שבאחת החזרות שלנו על המופע, אריק נכנס לחדר אמנים ונפל, היה בור גדול מחוץ לדלת והוא פשוט נפל. זה היה הזוי". ארמוני בחרה לבצע בשידור את "אינך יכולה" שבוצע במקור על ידי "החלונות הגבוהים" לפני 50 שנה.



בהמשך הצטרף דורי בן זאב שסיפר על היכרותו הראשונה עם אריק שהגיע כחייל משוחרר לעבוד בתיאטרון "הסמבטיון" שניהל אביו, מרדכי בן זאב ז"ל, ואמר שאריק למעשה "גילה" בו את הכישרון כבר כילד. בן זאב שר גרסתו ל"אמרו לו" הנודע של אריק.



דודי פטימר דורי בן זאב. צילום: עמי ורדי
דודי פטימר דורי בן זאב. צילום: עמי ורדי



ללא ספק האטרקציה של הספיישל התרחשה כששימי תבורי, שהפתיע בביצוע מרגש לשיר "רותי", הזמין בהפתעה, ללא תיאום עם העורכים והמגישים, את אשתו יהודית באומן לבצע בדואט בשני קולות את השיר "מה איתי" שנודע במקור בביצוע אריק אינשטיין וג'וזי כץ. עוד בטרם התחילו לשיר שימי סיפר כי גדל אל אריק אינשטיין והקליט אלבום גנוז משיריו והוסיף לומר: "ליהודית יש קול יפה. בבית הספר היא נהגה לשיר, עד שפעם מישהו אמר לה שהיא שרה כמו צפרדע ומאז היא לא שרה. עד עכשיו".



 



השניים שרו את השיר כשדפנה ארמוני והזמרת גילה כהן עושות להם קולות ליווי. הביצוע הספונטני עורר הדים ברשת ועולה השאלה: האם יהודית יכולה להיות זמרת?