יאן וונר, המייסד והבעלים של המגזין "רולינג סטון", מהמשפיעים ביותר בתחום התרבות הפופולרית, הודיע כי הוא מעמיד את העיתון למכירה לאחר 50 שנות פעילות מאחר שהמציאות העסקית הנוכחית מקשה עליו להמשיך ולהפעיל אותו כעסק משפחתי. בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", הודה וונר (71) כי אף שהוא ניסה במשך שנים להישאר מוציא לאור עצמאי, כעת הוא מתקשה להמשיך בכך.



"אני אוהב את העבודה שלי, אני נהנה ממנה ונהניתי ממנה זמן רב, אבל זה הדבר הנכון לעשות", אמר. בנו גאס (27), שמשמש כנשיא ומנכ"ל קבוצת התקשורת המשפחתית, הוסיף כי "יש רמת אמביציה שאנחנו לא יכולים להשיג לבד. לכן אנחנו יוזמים כדי להיערך מראש".



שער הרולינג סטון. צילום מסך
שער הרולינג סטון. צילום מסך



בני המשפחה מכרו בשנה שעברה 49% מהבעלות לסטארט־אפ מסינגפור, ומוקדם יותר השנה נמכרו שני מגזינים אחרים של הקבוצה לאמריקן מדיה, קבוצת תקשורת שמחזיקה בצהובונים ומנוהלת על ידי דיוויד פקר, בן ברית מושבע של הנשיא דונלד טראמפ ובעל דעות הפוכות מהקו השמאלי של ה"רולינג סטון".



וונר ייסד את ה"רולינג סטון" בסן פרנסיסקו בשנת 1967, והמגזין הפך לאחד החשובים והמשפיעים ביותר בסיקור של מוזיקה, תרבות ואף חדשות עדכניות מזוויות בלתי שגרתיות. על שערי המגזין הופיעו סלבריטאים מעולם הבידור, פוליטיקאים ואף האפיפיור פרנציסקוס, ובין הכותבים הבולטים ביותר היה הסופר האנטר ס. תומפסון.



שער הרולינג סטון. צילום מסך
שער הרולינג סטון. צילום מסך



לפני שלוש שנים עמד המגזין בפני הסערה הגדולה בתולדותיו, כאשר התברר כי כתבה על מקרה אונס לכאורה בבית אחווה באוניברסיטת וירג'יניה לא נכתבה לפי כללי העיתונות וכי לא נעשתה בדיקה לבירור העובדות. העיתון נאלץ לשלם פיצויים של מיליוני דולרים לדיקנית האוניברסיטה ולבית האחווה.