סקס אפיל, ג'ינסים קרועים ורוקנרול הפכו את הופעתה אמש של הפריטנדרס, מלהקות הרוק המצליחות באייטיז, לחוויה בלתי נשכחת וצבעה את היכל מנורה בצבעי נוסטלגיה וגעגוע לעידן התמימות. חשמל על הבמה, נשיות בועטת ומנה גדושה של סקס אפיל בריטי הרעידו את אמות הספים של אוזני ועיני למשך כשעתיים תמימות במוצ"ש האחרון.



הפריטנדרס בישראל. צילום: ליאור כתר
הפריטנדרס בישראל. צילום: ליאור כתר



כריסי היינד דאגה לא להתקמצן בקטעי קישור ואנקדוטות הומוריסטיות בין שיר לשיר ואף אמרה בגילוי חיבה לקהל הישראלי: "המשיכו בעבודה הטובה", וזכתה לתשואות הקהל. לכך הוסיפו שבתחילת המופע אחזה בדגל ישראל ענקי ולבשה גופייה עם כיתוב עברי: "עוצרים את המשלוחים החיים" (למען שמירה על בעלי החיים).






לא, לא מדובר ב"עוד" הופעה של להקה אחת, מיני רבות, מחו"ל שבהתבסס על להיט אחד מנסה להעביר ערב שלם – מדובר בהופעתה של אחת הלהקות המשפיעות ופורצות הדרך ברוק הבריטי בארבעת העשורים האחרונים.



"הפריטנדרס", שבשנה הבאה ימלאו 40 שנה להיווסדה, קמה במרץ 1978 בהרפורד, אנגליה ועד מהרה הפכה לאחד השמות החמים ברוק העולמי וללהקה שהגדירה פסקול שלם באייטיז והניינטיז עם עשרה אלבומי אולפן ושלל להיטי ענק כמו: "I'll Stand By You", "Back To The Chain Gang", "Message Of Love" ו-"Talk Of The Town" ששימשו אבני דרך בהתפתחות הרוק הבריטי והגל החדש.





לאורך השנים הלהקה עברה לא מעט גלגולים וטרגדיות כשהפנים והכישרון העיקרי מאחורי הצלחתה היא לא אחרת מאשר כריסי היינד, כאמור, שהייתה מהנשים הראשונות שהנהיגו להקת רוק באותה תקופה ויצרה מיטב להיטיה וגם כיום הרוח החיה בה, כשלאחרונה (2016) הלהקה הוציאה אלבום חדש ומצליח – "Alone".





בשנה בה הלהקה הופיעה לראשונה בישראל, 1987, בדיוק לפני 30 שנה, רק נולדתי ולאורך השנים שמעתי על ההדים שעוררה אותה הופעה, אך למען הכנות כל האגדות האורבניות מתגמדות לעומת הסנסציה שהתרחשה אמש על הבמה.



מהרגע הראשון בו פצתה היינד את קולה העוצמתי, שלמרות השנים, רק השתבח ונותר איכותי, סקסי ובולט, פרטה על הגיטרה הכחולה ו"נתנה בראש" עם הלהקה, היה ברור לי שמופע היסטורי שכזה, צריך להיות טיפש בכדי לפספס.


הפריטנדרס בישראל. צילום: ליאור כתר
הפריטנדרס בישראל. צילום: ליאור כתר


הסאונד האלמותי של הלהקה נשמר היטב והתזמורים החיים נשמעו אותנטיים למדי, לא רחוקים מהמקור ועם זאת מרעננים ומפולפלים, זאת לצד הכריזמה והכימיה הבימתית בין חברי הלהקה, כשהיחידים ה"מקוריים" שנותרו בה הם היינד והמתופף הוירטואוזי מרטין צ'יימברס שהיה במיטבו.

הפריטנדרס מודל 2017 לא נופלים רחוק מהפריטנדרס של האייטיז, וזקנתה של היינד לא רק שלא מביישת את נעוריה אלא מוכיחה כי היא עדיין נמצאת בשיאה ועדיין "יש לה את זה" בענק.