רבות נכתב ונאמר (כולל כותב שורות אלה) על האחים האשקלונים צחי ואלירון בוזגלו, הידועים יותר בשם הבמה "איב אנד ליר" או אם תרחיקו לכת: "הגרסה המסולסלת של סטטיק ובן אל". הצמד, שפרץ לתודעה דרך הרשתות החברתיות והיוטיוב עם השירים "תמונת מצב" ו"בשכונה של איב אנד ליר" שנתפסו בעיני הציבור כספק בדיחה, ספק רצינות, היו דאנס-פופ ים-תיכוני קצבי וקליט ששיגע את הנוער וקנה לאחים את עולמם.



על אף ששיריהם, בייחוד האחרונים כמו "אימפריה" ו"מכתוב" נשמעו לי (ועדיין) פרימיטיביים למדי ודגלו בליריקה עממית שלועגת לאינטליגנציה המינימלית, הצמד הוכיח לי שבשירם החדש הם מסוגלים להצטייר גם אחרת, לו רק ירצו.





בשיר "קזנובה" (הקרוי גם "דודה טובה"), שזכה לקליפ בו התארחה כוכבת הילדים המיתולוגית ציפי שביט, הצמד החליט להיכנס עמוק אל שורשיה של המוסיקה הישראלית ולמעוזן של הלהקות הצבאיות עם פתיח אקורדיוני מעולה (המזכיר משום מה את הפתיח של "יש לי חברה" של טיפקס), כיוון לא הכי צפוי לרעש שהוציאו עד כה.



לזאת הוסיפו טקסט, פשוט אמנם, אליו "דחפו" השניים מדי פעם מילים איכותיות שאני מודה שלא ציפיתי מהם לכתוב כמו "שובע" ו"משתובב" שהוסיפו לשיר נופך "מעונב" יותר ופחות פרימיטיבי.





מצד שני, שתי מילים אלו מופיעות בקונטקסט די דומה גם בשירו של הזמר גבי שטרית מהניינטיז – "קאזה קאזה" (מילים: יוסי גיספן) העוסק בקזנובה מקומי, כך שרעיונם למילים אלו לא נולד "יש מאין", כנראה. שטרית שר בשירו: "הולך עם כובע כמו קזנובה וחי על מלחמה שלא יודעת שובע" ואילו האחים השתמשו באותה גברת בשינוי אדרת: "כמו קזנובה שחי את החיים, כי דודה טובה הוא לא יודע שובע".  כמו כן, שטרית שר: "יום יום עם אחרת, איזה מן בחור שובב" ואילו הצמד שר: "הוא כל הזמן רק משתובב משם לכאן לפה".





לסיכומו של עניין, אמנם הרעיון לשיר על קזנובה אינו בדיוק רעיון מקורי של הצמד, אך הביצוע, הטקסט והלחן חמודים למדי, משובבי נפש והולמים היטב את השניים שמוכיחים כי כשהם רוצים – הם יכולים להיות "איכותיים" ולהחדיר לנוער שמאזין להם מעט "תרבות".