לאחר שארגוני שחקנים ומחזאים פרשו מהפסטיבל, תפסו את מקומם הצגות מהצד הימני של המפה הפוליטית, ובחלקן משתתפים שחקנים תושבי ההתנחלויות. מתוך שמונה הפקות המקור שנבחרו השנה, בארבע משתתפים שחקנים מהמגזר הדתי־ לאומי. השנה תעלה לראשונה הצגה לנשים בלבד בשם “עד אשר נמצא מקום”, על ידי ארבע נשים דתיות, חלקן מתנחלות. הצגה נוספת היא “עיר המזל”, המבוססת על ספרו של אלי ויזל ועוסקת בניצול שואה השב לביתו בהונגריה. את ההצגה עיבד אסף פרידמן והוא משחק בה, לצד שחקנים ומוזיקאים נוספים, כולם תושבי תקוע שבגוש עציון.



הצגה מסקרנת נוספת היא הצגתו של עמיחי חזן, “תיקון חצות”, העוסקת בשאלות הבוערות בתוך החברה המתנחלית, כשכוחות הביטחון באים לפנות בית כנסת במאחז הבדיוני “רוני ציון”, שהופך למעין חדר בריחה עם שני פתרונות בלתי אפשריים. בבית הכנסת שוהים אב ובנו המתמודדים עם הקרע האידיאולוגי שביניהם, בעוד בבחוץ היס”מ והבולדוזרים מחכים לאות.



פסטיבל עכו קרדיט עמיחי חזן מתוך תיקן חצות
פסטיבל עכו קרדיט עמיחי חזן מתוך תיקן חצות



“פוליטיקה? חרם? לא מכיר. העבודה מול הפסטיבל היא מקצועית נטו”, אמר ל"מעריב־השבוע" אסף פרידמן, “יצא קול קורא, ניגשנו, הוועדה אהבה, ומאז אנחנו עובדים יחד. מדהים לעבוד עם אנשי מקצוע כאלה, והתחושה היא שבאמת מפרגנים ומתעניינים. אף אחד לא מתנשא עלינו כי אנחנו מתנחלים או פריפריאליים. פשוט כיף ומלהיב”.



פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר ממשיך לעודד יצירה עם נגיעות אקטואליות וביקורתיות למציאות המורכבת”, אמר מוני יוסף, המנהל האמנותי של הפסטיבל. “אני גאה להוביל פסטיבל ליברלי שמאפשר ביטוי לזרמים רבים ומגוונים בציבוריות הישראלית ומרחבי העולם”.