בפנתיאון המוזיקה הישראלית בכלל ובפופ הישראלי בפרט, לצביקה פיק יש מקום של כבוד. מבעד לנצנצים, לפייטים, לאיפור, לשיער הארוך ולתדמית הסלב, מסתתר אחד המוזיקאים המוכשרים, החריגים והייחודיים בנוף הישראלי - אמן שעיצב במשך ארבעה עשורים את הפסקול הישראלי עם קלאסיקות המשתבחות כיין טוב: "מרי לו", "אהבה בסוף הקיץ", "מת אב ומת אלול", "אני אוהב אותך לאה", "מעלה מעלה" ועוד, שעליהם גדלו דורות של ישראלים.



"אצל הקהל הרחב יש אהבה יוצאת דופן לשירים שלי", מסביר פיק. "מהרגע הראשון הבנתי שאלו לא עוד שירים, ולא שירים שבעוד שנה אף אחד לא יזכור אותם, אבל החלום הזה התממש כל כך בגדול, מעבר לציפיות. לא שיערתי שהקהל הצעיר והמבוגר יאהב את השירים לא בתור נוסטלגיה, ושהם יהיו רלוונטיים תמיד. החלומות שלי התגשמו הרבה יותר ממה שציפיתי. מבחינה מוזיקלית, אני חי בתוך חלום אחד גדול, שבו כל מה שכתבתי ממשיך לנצח את מבחן הזמן".



השנה האחרונה הייתה אינטנסיבית במיוחד לפיק: לצד הופעות בארץ ובחו"ל, המחזמר "מרי לו" עלה לבמות בשנית; הוא הפך לאבא בפעם החמישית בחייו, בתו דניאלה התארסה לבמאי האגדי קוונטין טרנטינו, ולאחרונה נפתחה בחולון התערוכה "מעלה מעלה", המוקדשת כולה למאסטרו בכבודו ובעצמו.



"כשצלצלו לבשר לי שעושים תערוכה לכבודי, תגובתי הראשונה הייתה הלם טוטאלי. שוק", מספר פיק. "לא בכל יום אדם מגיע למצב שעושים תערוכה לכבודו, כמו שלא בכל יום עושים מחזמר משיריי. אלה דברים שבאים אחרי עבודה קשה. בהתחלה אתה שמח ומופתע, ואז אתה חושב: 'למה אני מכל האמנים בארץ?' אז אתה עונה לעצמך: כנראה אוהבים כל כך את המוזיקה שלי, והמוזיקה היא מה שמניע את הכל. כל המסביב לא באמת חשוב".



צביקה פיק, משה שי פלאש 90
צביקה פיק, משה שי פלאש 90



באמצע הראיון התינוק של פיק בכה, והאב המודאג עצר את השיחה כדי לבדוק מה איתו. כשחזר, הייתי מוכרח לשאול אם הוא שר לתינוק משיריו. עוד בטרם סיימתי את שאלתי, ענה פיק חד־משמעית: "לא, אני שם לו ערוצי ילדים. אני לא שר לו שירים".



בחול המועד סוכות יופיע פיק בפסטיבל המוזיקה בראשון לציון החוגג 30 שנה, ולראשונה זה שנים ישב ליד פסנתר כנף חשמלי. "במופע אהיה נטו עם הקלידן שלי", הוא מספר. "אשמיע את השירים בדיוק כפי שכתבתי אותם בבית, ולא כפי שהוקלטו. הפסנתר ואני, אני והפסנתר. הקהל יוכל לשמוע את השירים בגרסה הראשונית והמקורית שלהם מהבית. בנוסף, אארח שני אמנים שאני מאוד אוהב: רמי קלינשטיין ואפרת גוש, שישירו משיריי. יהיה ערב אמנותי, כיפי ומקסים".



מה השאלה הקבועה ששואלים אותך בכל ראיון?
"איך זה להיות אבא לתינוק, ומה ההבדל בין הקהל של פעם לקהל של היום".



יש מנהג אישי שאתה מקיים לפני הופעה?
"אני משתדל להסתדר בתוך עצמי, להתנתק מכל המסביב ולהירגע בבית. נמצא בתוך השקט שלי".



הרבה זמן לא הוצאת אלבום. יש משהו באופק?
"האמת היא שבימים אלה אני מתכנן לעבוד על אלבום חדש".



אתה מרגיש שאתה עדיין מסוגל לייצר להיט?
"אני חושב שכן. אני חושב ש'לפעמים חלומות מתגשמים', 'לילה סתווי' ו'נשמתי', שירים שכתבתי בשנים האחרונות, הפכו ללהיטים. אני מכיר את הקהל. אני רואה אותו בכל יום ויודע מה הוא אוהב".



דניאלה פיק וקוונטין טרנטינו. דיילי מייל
דניאלה פיק וקוונטין טרנטינו. דיילי מייל



עם איזה אמן מחו"ל היית רוצה לשתף פעולה?
"אלטון ג'ון, אקסל רוז ומדונה".



מה הדבר הראשון שאמרת לטרנטינו כשנפגשתם?
"ברוכים הבאים למשפחת פיק".



ואיך הגבת כשדניאלה סיפרה לך על האירוסים?
"אמרתי לה 'מזל טוב', ובכלל, כל המשפחה בהתרגשות ובשמחה ענקית לרגל האירוסים. אושר אמיתי".



יש סיכוי שתיצור פסקול לסרט שלו?
"לא נראה לי. לא חושב שנשתף פעולה בעניינים מקצועיים, אבל אתה יודע מה? אנחנו שמחים על הזוגיות היפה שלהם ומאחלים להם בהצלחה". 



צביקה פיק מארח את רמי קלינשטיין ואפרת גוש, 8 באוקטובר, יום ראשון, 21:00, היכל התרבות ראשון לציון