הפקת הענק, שתיערך בגני יהושע מהצהריים עד הלילה - בדומה לפסטיבלים שנערכו באמסטרדם, בברצלונה ובערים אחרות בעולם - היא לא פחות מחלום שהופך למציאות עבור כל מי שקשור לתעשיית המוזיקה וחיי הלילה שלנו. מפגש פסגה של עשרות די.ג'ייז ואמנים מובילים מהארץ ומהעולם, המנגנים תוכן מוזיקלי משובח על שלוש במות שונות בכל רגע נתון - וכל זה עם ארט מטורף, סאונד מוקפד וסטנדרטים בלתי מתפשרים של תפאורה ותאורה.



"היום כל אחד רוצה להיות משהו טוב, ואז הדי.ג'יי למשל צריך גם מעצב טוב ונהיה פה חיבור יפה והרמוני בין כולם", מסביר אחד ממשתפי הפסטיבל, דורי סדובניק, השותף של ניב ארזי ב"רד אקסס", שהפכו בעשור החולף לצמד די.ג'ייז ורמיקסרים לוהט ומחוזר בכל העולם. "יש קבלה מצד הקהל הצעיר שכבר לא רוצה רק לבוא ולפוצץ את הראש, וכל זה יוצר עניין גדול וקסם ענק", מסביר סדובניק, שצבר ניסיון רב בהופעות ב"ברנינג מן", "פנורמה בר" ו"קואצ'לה", ושלל רמיקסים ליוצרים מוערכים.



פסטיבל DGTL. צילום: יח"צ
פסטיבל DGTL. צילום: יח"צ



בפסטיבל הקרוב זוכים חברי הצמד לכבוד גדול ויקבלו במה משלהם, עם ליין־אפ מוזיקלי שהם אוצרים ודי.ג'ייז שהם אוהבים. "זה מאד מקובל בעולם כי זה יוצר עניין רב, ומי שמנגן על הבמה שלנו שם את המוזיקה הכי מדויקת ואין נפילות", הוא מבטיח, אף עלפי שדווקא על הבמה שלהם אין שמות מפוצצים כמו בשתי הבמות האחרות.



בין השמות מסצינת הטכנו וההאוס שישתתפו בפסטיבל: מסאו פלקס - שהתברג למקום הרביעי בדירוג עולמי מוערך; היוצר הספרדי המרגש ג׳ון טלאבוט; רזידנט ה"ברגהיין" מרסל דטמן; סת׳ טרוקסלר; ורבים אחרים – צפויים למשוך לתל אביב חובבי מוזיקה רבים מעבר לים, ואחרי סיום הפסטיבל, הוא יימשך בשורה של מסיבות במועדונים מובילים בתל אביב: "ברקפסט קלאב", "אלפאבית", "תדר", "בוטלג" ו"בית מעריב". קשה להישאר אדיש אל מול כל הטוב הזה.



 פסטיבל DGTL, חמישי, 5 באוקטובר, מהשעה 14:00 ועד השעות הקטנות של הלילה, גני יהושע, תל אביב