שני אלבומים ושבע שנות קריירה הספיקו ליוצר והזמר הקולומביאני מאלומה (או בשמו המקורי - חואן לואיס לונדוניו אריאס) להפוך למעצמה לטינית של ממש ולאחד מכוכבי הרגאטון הבולטים בימינו, כשבאמתחתו שיתופי פעולה מוצלחים עם שאקירה, ריקי מרטין וטאליה, ולהיטי ענק כ-"Flices Los 4", "Chantaje", "Vente Pa Ca", "Borro Casset" ו-"Pasarla Bien" שביססו את מעמדו כמכונת להיטים רותחת ובועטת.


החזות הנאה ותדמית המאהב הסקסי, הקול השרמנטי והרומנטיקה הבוקעת משיריו הקנו לו הצלחה בינלאומית, ובחמישי האחרון הביאו את הזמר והסנסציה להופעה ראשונה בישראל ב"לייב פארק" ראשון לציון לסיום סיבוב ההופעות האירופאי שלו.



בימים בהם הרגאטון הפך לטרנד בולט בישראל והזיקה לסגנון הלטיני גועשת, מן הטבעי היה שתוך פחות מחמישה ימים כל 15 אלף הכרטיסים למופע נמכרו מראש. ואכן, ה"לייב פארק" התמלא בחמישי האחרון עד אפס מקום במעריצים שציפו ממנו "להכות" בהם קול זמרתו ולהרגיש קרובים לסצינת המוסיקה הלוהטת ביותר מחו"ל.

מהרגע הראשון בו הכוכב המסוקס הגיע למתחם, היה ברור שהערב הולך להיות קרנבל: ראשית, מאחורי הקלעים נשמעו בכל דקה צרחות התלהבות מצד עלמות חן צעירות שלטענתן ולטענת המאבטח, שילמו סכום נכבד בשביל לפגוש את אלילן ולזכות ממנו לנשיקה.

מאלומה. צלם : עינת גולן
מאלומה. צלם : עינת גולן


מאלומה עצמו הצדיק את המעמד בשואו מרשים למדי: שלל רקדניות חושניות בלבוש מינימלי, אפקטים מושקעים ומקוריים מאד שנראו על מסכי הענק, זיקוקים, חוטים צבעוניים שעפו באוויר, אש ואבוקות עשן לאורך כל ההופעה, ובעיקר פרפורמר אחד משכמו ומעלה שהתנועע ללא הפסקה על הבמה, ביצע באנרגטיות כל שיר ושיר (מה שדי חיפה על הפלייבק שדי בלט בהופעה) ודאג בעיקר בכל שניה שהקהל ייהנה וייכנס לאווירה הכיפית, הלטינית והרומנטית.

למען הכנות, לא הבנתי מילה ממה שמאלומה שר, אך כשביצע שירים כמו "Borro Cassette" , "Vuelo Hacia El Olvido" ו-"Carnival" לצד הלהיטים המוכרים בביצועים סוחפים, נוטפי סקס אפיל ו-וויברציות טובות, לא היה צריך להבין מילה אחת בשביל ליהנות ולהישבות בקסמו, ולו מלחוש את התלהבות הקהל. אי אפשר היה שלא לשים לב לבנות השתגעו ו"הזילו ריר", כשהכוכב הוריד את הז'קט ולבש גופייה או החליף בגד (לצווארו ענד שרשרת צלב נוצצת) ועדות לכך ניתן היה לראות במגבת וחזייה שנשלחו לעברו.

מאלומה. צלם : Arenstone Production יח"צ
מאלומה. צלם : Arenstone Production יח"צ


חשוב לציין, שלאורך המופע מאלומה דאג לאינטראקציה צמודה עם הקהל בין שיר לשיר, מרביתה בספרדית וחלקה באנגלית, ואמר לפחות 3 פעמים תודה ונפרד מהקהל.

לסיכום, על אף שגל הרגאטון עתיד לחלוף מהנוף הישראלי מתישהו, מאלומה הוכיח כי הוא אחד האמנים המשפיעים והחשובים כיום בסגנון זה, ובהופעה מחשמלת ומושקעת בניחוח בינלאומי סיפק היטב את הסחורה והותיר טעם של עוד.