בשנה הבאה נחגוג 70 שנות עצמאות לארצנו הקטנטונת, שהצליחה לשרוד למרות שהיו לא מעט קשיים בדרך. אז נכון, זה אולי מוקדם מידי להתחיל בחגיגות ה-70, אבל רוח השנה העברית החדשה, גרמה לנו לעצור לרגע, ולחשוב. ואם נשים את הציניות בצד, לא מעט דברים טובים יצאו מהמדינה שלנו, הדיסק און קי, WAZE, וונדר וומן, וגם – לא מעט מוזיקה ישראלית שפרצה את גבולות נמל התעופה בן גוריון והגיעה גם לקהלים מעבר לים.



ממש היום בצד השני של העולם, נינט - זמרת שמנסה בשנה האחרונה את מזלה בניכר, חוגגת יומולדת. כדי להרים לה קצת, החלטנו לספר לה, וגם לכם, על עוד כמה זמרים שהצליחו בחו"ל:



מייק בראנט – משה ברנד נולד ב-1947 במחנה פליטים בקפריסין, לאחר שהוריו נמלטו מאירופה. המשפחה התמקמה בחיפה, וחיה חיים פשוטים וצנועים. משה הקטן התעניין במוזיקה ושר מגיל צעיר, וכשהגיע העת להתגייס לצבא, הוא שוחרר עקב בעיה רפואית. ברנד החל להופיע כזמר, וביצע שירים באנגלית וצרפתית, על אף שידע עברית בלבד. כדי להוסיף לניחוח הבינלאומי, שינה את שמו למייק סלע. בסוף שנות ה-60 הצטרף ללהקה של זמרים ישראלים שהופיעה בעולם.





דווקא כשהופיע הזמר הצעיר במועדון לילה בטהרן, פגשה אותו זמרת צרפתייה שאמרה לו כי אם יגיע לפריז – הצלחתו מובטחת. וכך אכן היה, בבירה הצרפתית פגש מייק סלע במפיק ששינה את שמו למייק בראנט וגם הקליט איתו את השיר "Laisse Moi T'aimer" – שיר שהפך בין לילה ללהיט בינלאומי ענק. בראנט הצעיר הופיע בפסטיבלים בינלאומיים גדולים, וצבר קהל מעריצים (ובעיקר מעריצות) ענק. ההצלחה הובילה להידרדרות לסמים, וב-1975, לאחר ניסיון התאבדות כושל אחד, מייק בראנט שם קץ לחייו, כשהוא בן 28 בלבד.



אסף אבידן – אלבום הבכורה של אסף אבידן וההרכב שלו - המוג'וס, יצא ב-2008, בהוצאה עצמאית, ועדיין זכה להצלחה אדירה והפך לאלבום זהב. אבידן, שמאז ומתמיד שר באנגלית, השווה לג'ניס ג'ופלין, ועורר הרבה סקרנות. שנה לאחר מכן חתם ההרכב בחברת התקליטים סוני-קולומביה, אך ההצלחה הבינלאומית הגדולה הגיעה כמה שנים מאוחר יותר כשדי ג'יי גרמני ביצע רימקס לשירו של אבידן "(Reckoning song (One Day", מה שהוליד מאות מיליוני צפיות ביו טיוב.





אלבומו של אבידן "Different Pulses", שיצא ב-2012 כבר הצליח מאוד בעולם, מכר למעלה מ-200 אלף עותקים ולווה בסיבוב הופעות בינלאומי. מאז, ההצלחה של אבידן רק הולכת ומתחזקת. הוא מופיע בכל רחבי העולם, ורק לפני כחצי שנה כבש את בימת בית האופרה של פריז – מקום בו לא הופיע אף מוזיקאי רוק בעשורים האחרונים. אבידן אינו מתגורר בארץ, אך מגיע לבקר ולהופיע לעיתים קרובות. על אף הצלחתו הלא מבוטלת בחו"ל, אם תשאלו אותנו, עבור אסף אבידן – זו רק ההתחלה. 


עפרה חזה – עפרה חזה נחשבת לאחת הזמרות הישראליות המצליחות ביותר בעולם. הקריירה של חזה, הילדה התשיעית במשפחה תימנית משכונת התקווה בתל אביב התחילה כשהייתה בת 13 בלבד, אז פגשה את בצלאל אלוני, מי שניהל אותה רוב שנות חייה. שיא הקריירה של חזה היה בשנות השמונים, ובעיקר לאחר הצלחת הסרט "שלאגר", והלהיט הענק שלה – "שיר הפרחה".



הפריצה האמיתית בחו"ל הגיעה כמה שנים מאוחר יותר – ב-1984, כאשר חזה הוציאה אלבום שירי עם בתימנית, שתפס מאוד באנגליה. השיר "גלבי" שזכה לרימיקס של יזהר אשדות הפך ללהיט ענק שכבש את המצעדים, וחזה קנתה לה קהל מעריצים גדול בחו"ל. חזה הצליחה באירופה אבל גם במזרח הרחוק ובמדינות ערב כמו תימן. בארה"ב התארחה בתוכניות האירוח הגדולות ביותר, ותמיד תיזכר בתור הזמרת שסירבה להופיע מול האפיפיור, למרות בקשת הותיקן, מסיבות דתיות. חזה זכתה באותם שנים לתואר זמרת השנה בגרמניה, הזמרת הישראלית הנמכרת בכל הזמנים במונטה קרלו, ובעוד שלל תארים מכובדים. היא הייתה הישראלית הראשונה שהייתה מועמדת לפרס הגראמי היוקרתי, ועל אף שלא זכתה, המשיכה להצליח מאוד בעולם עד שהלכה לעולמה בשנת 2000.

אינפקטד משרום – להקת אינפקטד מאשרום נחשבת לאחד ההרכבים הישראליים המצליחים ביותר בעולם כיום, כשלהופעות שלהם מגיעים עשרות אלפי בני אדם מכל רחבי העולם. ארז אייזן ועמית דובדבני, נולדו בקריות, והתחילו להקליט מוזיקה בסטודיו קטן שהיה בעצם גם חדר שינה. חובבי הטראנס הכירו את ההרכב מאז תחילת דרכו אי שם בסוף שנות ה-90.



עם זאת, מוזיקת הטראנס הייתה פחות נגישה לשאר הציבור, ורק בשנות ה-2000 ועם יציאת השיר "Becoming insane", הפכה הלהקה למוכרת יותר לקהלים נוספים, והתחילה להופיע מול קהלים גדולים יותר. בשנת 2007 דורג ההרכב במקום התשיעי בעולם ברשימת ההרכבים האלקטרונים המצליחים ביותר. אינפקטד משרום שיתפו פעולה לאורך הקריירה הארוכה שלהם עם אומנים כמו ליידי גאגא, הראפר מתיסיהו ואחרים, היום הם חיים בלוס אנג'לס, אך מופיעים בכל רחבי העולם, מול קהלים עצומים, וכן – אם תהיתם, הם גם מרווחים לא רע בכלל, ככה זה כשאתה מופיע בערב אחד מול מיליון איש.

נינט – האחרונה והחביבה, איתה גם פתחנו, היא נינט טייב, שחוגגת היום יום הולדת. במקרה של נינה מדובר במסע טרי במיוחד. מי שפרצה לחיינו ב-2003 והפכה בן לילה לאישה הכי מפורסמת בישראל, עזבה את ארץ הקודש עם בעלה יוסי מזרחי (חבר להקת הקולקטיב) ובתם המשותפת, ביולי של השנה שעברה, כשעל הפרק – קריירה בינלאומית. 



השלושה התמקמו בעיר המלאכים לוס אנג'לס, שם טייב עובדת ויוצרת. בפברואר השנה, הוציאה נינט את אלבומה החמישי– אלבום בינלאומי ראשון בשם "Paper Parachute", ובינתיים נראה שהיא מתכוונת להישאר בארה"ב ולעבוד שם על המוזיקה שלה, על אף שטייב, מקפידה להגיע בכל כמה חודשים לביקור בישראל. נאחל לנינט מזל טוב, וגם הרבה הצלחה בקריירה הבינלאומית!


רוצים לשמוע עוד שירים של מיטב האומנים הישראלים שהצליחו מעבר לים? רדיו אונליין eco99fm מגיש לכם סט עמוס בגאווה ישראלית!