מרמאי לכוכב: עומר אדם (24) הפך לתופעה מוזיקלית ישראלית כשפרץ לחיינו ב"כוכב נולד 7", ונאלץ לפרוש לאחר שהבלוגר עומרי חיון חשף כי הוא שיקר לגבי גילו וטען כי הוא בן 16, הגיל המינימלי להשתתפות בתוכנית, כשהיה למעשה בן 15. מאז הפך הזמר לאחד המצליחים בתעשייה הישראלית ולאחרונה הסכים להצטרף לפסטיגל שיערך בחודש דצמבר הקרוב בתנאי שהוא לא יפעל בשבת, ובכך הפך לטאלנט הראשון בהיסטוריה של המופע שהצליח למנוע מהפסטיגל לפעול בשבת למרות ההפסד הכלכלי המובהק של המפיקים. במקביל, קיבל הזמר קמפיין יוצא דופן לחברת ההלבשה הבינלאומית MANGO.



"כשהוא החל את הקריירה שלו הציגו אותו כמשהו חולף, צחקו עליו שהוא לא חכם והאשימו אותו בחוסר אינטליגנציה אך הוא הפתיע את כולם", אמר העיתונאי חגי אוזן בתוכנית הרדיו של איריס קול ב-103FM, "הוא מאד שונה מהנוף המוזיקלי שלנו והוא מבשר את המהפכה האמיתית, הוא אינו זמר מזרחי עם סיפור סינדרלה אלא זמר שמגיע ממשפחה אמידה שגדלה בכלל בארצות הברית, זה כנראה עזר לאנשים לאהוב אותו ולהתחבר אליו".





איריס קול התייחסה לדבריו וטענה: "איזה שטויות, אני זוכרת את עומר אדם בתחילת דרכו ולא עניין אותי בכלל שהקרובים שלו היו קצינים בכירים בצה"ל אלא בעיקר לא התחברתי למוזיקה שלו. ככל שהוא גדל והתפתח ככה הוא גנב את לבי יחד עם עוד רבים אחרים".




"לדעתי לעובדה שהוא לא המזרחי הסטראוטיפי יש השפעה", השיב חגי אוזן. "הוא מצד אחד נער מסיבות ומצד שני השלים בגרויות, עשה שירות צבאי במלואו וגדל בבית עם אמא פולניה ואבא קצין בצבא - ילד טוב ירושלים. הוא היום מייצר מוזיקה יותר מקובלת ואין לו את התווית הזו של 'מוזיקה מזרחית'. השירים שלו מצד אחד הם שירי מסיבות ומצד השני שירים מסגנונות אחרים. מה שמחבר ביניהם זה הצבע קול המיוחד שלו והסלסולים המיוחדים שלו. יש בו משהו מאוד מנהיגותי לדעתי, הוא יושב על הגדרות ומנהיג את הקהל אחריו, הוא משדר תחושה שהוא לא מעל אף אחד אלא שהוא ביחד עם הקהל שלו לאורך כל הדרך".





על הקמפיין שקיבל הזמר לחברת ההלבשה הבינלאומית MANGO סיפר: "הקריירה של עומר מונעת על ידי חופש אומנותי מוחלט בגלל שאין לו את הלחץ הכלכלי, לכן הוא מחפש אתגרים ובוחר מה שבא לו. אפשר לראות זאת בבחירה המאוד מוצלחת שלו לפנות לקהילת הלהט"ב לקראת מצעד הגאווה, צעד שהניב לו להיט. מי חשב שהקהל המזרחי לא אוהב את הקהילה הגאה גילה כמה שהוא טועה, עומר אדם לא ניסה להוכיח זאת, הוא פשוט רצה לעשות שיר טוב. לאיש יש טונות של כריזמה עם אינטואיציה מדהימה, בכך הוא שבר את כל ההגדרות של 'הזמר המזרחי' ואיך הוא צריך להיראות".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן