הזמרת, השחקנית והאמנית אילנה אביטל, תושבת רמת השרון, מגיעה להופעה מיוחדת לרגל 40 שנים של זמר למועדון הגריי ביהוד. בראיון מרגש היא מספרת על הדרך המיוחדת שעברה ועל אלבום חדש שהיא מגבשת שייצא בחצי שנה הקרובה. "אני לא מסכמת כלום כי אני רק מתחילה את הקריירה שלי", מצהירה אביטל, אחת הזמרות הטובות והמוערכות בארץ. "בארבעים שנה שאני על הבמה היו פיקים גבוהים יותר, היו פחות אבל זה המקצוע. במקצוע שלי אני אמורה לרגש את כל מי ששומע אותי ואם אני מצליחה לרגש אז אני מאושרת".



היא ריגשה אנשים והיא רואה את זה היום כי אין מקום שאילנה לא הולכת מבלי לקבל חיבוקים מאנשים שאומרים לה "יו, איך אני אוהבת אותך". היו גם כמה אכזבות לאורך הדרך, אבל אביטל היא טיפוס שלומד לצמוח מתוך המפלה: "אני אוהבת את המקצוע הזה כי אני יודעת לעשות אותו הכי טוב. עם השנים פיתחתי דברים נוספים, כי לחיות מהמקצוע הזה זה דבר כמעט בלתי אפשרי במדינה שלנו לצערי. הפכתי מורה למשחק ופיתוח קול ועם השנים עשיתי שלוש תערוכות מהפסלים שלי".



אילנה אביטל. צלם: סמי בן גד
אילנה אביטל. צלם: סמי בן גד



אלוהים זה בינך לביני


אילנה כתבה ספר שנקרא "אלוהים זה בינך לביני" שהוא ספר מעצים שנותן כוחות מתוך סיפורים שחוותה בחייה בשיחות שלה עם אלוהים. הספר, שיצא לפני שנה, מכר 4,000 עותקים ללא סטימצקי וללא צומת ספרים. הכל דרך האינטרנט. "דרך הספר חוויתי הרבה אהדה וסימפטיה של אנשים רבים וזה כיף גדול. אני יודעת שאני לא יכולה למצוא חן בעיניי כולם אבל אני משתדלת לתת כן את כל החום והאור שיש בי לאנשים שצמאים וזקוקים לזה".



ב-26.11 תקיים אילנה אביטל מופע לסיכום 40 שנות קריירה במועדון גריי ביהוד. "זה אחלה מקום להופעות", היא אומרת. "בחרתי בו כי הם אנשים מפרגנים ואני בעד אנשים שיודעים לפרגן. אני מאוד מתרגשת כי אני הולכת לארח אמנים כמו יזהר כהן שאני מאוד אוהבת. ננסי ברנדס מגיע לעשות איתי קטע של ז'ק ברל שאנסון צרפתי. ננסי הוא פסנתרן ענק ומעבד ענק. הוא חבר ממש יקר שלי. יש לי כל כך הרבה חלומות וכל כך הרבה דברים ליישם בחיים שלי כך שאני לא רואה בערב הזה סיכום אלא פשוט תחנות בדרך בהן עברתי בקריירה שלי".



אילנה אביטל. צלם : ראובן קסטרו
אילנה אביטל. צלם : ראובן קסטרו



נשיקה צרפתית


בהופעה תשיר אילנה שאנסונים צרפתיים שהיא אוהבת של ז'ק ברל, אדית פיאף, שרל זנבור ומייק ברנט, אותו היא אוהבת במיוחד וטוענת שלא קם עוד אחד כמוהו. היא תשיר שירים כמו "לגעת באושר", "אותך", "שובי לים", "בוא אל החגיגה", "אבא אימא וארץ ישראל", "אני לא יכולה בלעדיך" ו"שיר הפרחה", אותו חידשה בעבר ומופיע באוסף כפול שיצא לפני מספר שנים. כמו כן תשיר שירים באנגלית שנגעו בה ותהיה מחרוזת של שירים עבריים ישנים עליהם גדלה.



בימים אלה היא נמצאת בעיצומן של הקלטות לאלבום חדש אותו מפיק בנה המוכשר עמית צח. זה מאוד מרגש אותה כי הרבה מאוד זמן היא לא הקליטה ולא הוציאה אלבום. מתוך האלבום יצא בימים אלה סינגל ראשון "מה שחסר" שעמית כתב, עיבד והלחין. עמית גם מצלם נהדר והוא צילם את אילנה לתמונת הפרומו המתנשאת על עטיפת הסינגל. היא הייתה אצלו בניו יורק והוא אמר לה: "אימא, את חוגגת 40 שנות קריירה, הגיע הזמן למשהו חדש".



אילנה אביטל. צלם : אמיר מאירי
אילנה אביטל. צלם : אמיר מאירי



מתי האלבום יצא לאור?
"אני מאמינה שהאלבום יצא תוך חצי שנה. עבודה על אלבום זו עבודה לא פשוטה כי זה לאסוף שירים, לחנים טובים, הרבה מחשבה ואנרגיה. אני מדברת עם עמית ואומרת לו מה אני רוצה, אנחנו מגבשים חומרים. הוא זורם איתי, מנחה אותי ומוביל אותי בדרכים אחרות. בקרוב ממשיכים לעבוד על האלבום ולראות לאן היצירה תוביל אותנו".



על מה מדבר למעשה השיר "מה שחסר"?
"השיר מדבר על כך שמה שלמעשה חסר בעולם שלנו זאת אהבה. יש הרבה מלחמות ושנאת חינם, ואהבה זה מה שחסר כדי לאחד בין אנשים, בין עדות, בין סגנונות שונים, אני מצאתי את האהבה שלי אני מסודרת. אני חושבת שהשיר 'מה שחסר' מביא אותי אחרת, יותר מאופקת, מה שהולך היום".



הכתבה המלאה תתפרסם ביום שישי במקומוני מעריב