יצירתי או בעייתי? הזמר החרדי יונתן רזאל הדביק נייר דבק שחור על עיניו בעת הופעה שהתקיימה אמש בירושלים במסגרת פסטיבל "צמאה", בפני קהל שכלל גם נשים. המוזיקאי בן ה-44 בחר בדרך שנויה במחלוקת כדי למנוע מעצמו לראות את הנשים שהיו בקהל, וביניהן גם כאלו שרקדו במעגלים, ולמעשה הופיע מבלי שראה דבר. הסרטונים שהתפרסמו ברשת גררו תגובות רבות מכאן ומכאן.



"אומן שיש לו בעיה עם הקהל שלו - ראוי שייחשב מסלול מחדש, וכנ"ל גם לגבי הקהל הנשי שלו, למה ללכת להופעה אם הוא 'מכבד' בצורה יצירתית, שלא להגיד מזלזלת את מי שמפרנס אותו. צביעות מגעילה", כתבה אחת הגולשות. "לא אכחיש שהמומה. כל צניעות יתר מבליטה את הצד המיני של הנשיות שהרי מה מיני בקפיצות האלה שצריך להסתתר? נורא", הוסיפה גולשת שהתנגדה למחווה והתייחסה לריקודי המעגלים, ואחרת סיכמה: "לא יותר מכובד היה לא להופיע בכלל?".





"איזה מהמם הוא. משאיר מקום לנשים לרקוד בנח מולו, לא מתפשר על הערכים שלו, אבל גם לא מונע מנשים את ההופעות שלו ואת היכולת לרקוד וליהנות בהופעות שלו", כתבה תומכת נלהבת. "כל מי שמבקר את יונתן רזאל הוא אדם חשוך ולא ליברלי מספיק כדי להכיל ולאפשר לאדם לחיות ולנהוג על פי אמונותיו ורצונו החופשי", סיכם העיתונאי יהודה שלזינגר שהעלה את הסרטון.



מהפקת המופע נמסר: "אירועי "צמאה" נותנים ביטוי מכובד ביותר לנשים, ביומיים מלאים של הופעות ואירועים שנועדו לנשים. כמו כן ביריד הספרים הגדול מוצגים ספרים רבים של סופרות ויוצרות. גם יונתן רזאל הופיע לאורך כל המופע לפני הנשים בפנים גלויות. הקטע שבו הוא נראה מכסה את עיניו אירע למשך כמה דקות יחידות בלבד, כאשר לרגלי הבימה נוצרו מעגלי ריקודים של נשים".



"זו היתה החלטה אישית שלו, כדי שלא לשבת בעיניים גלויות מול הנשים הרוקדות", הוסיפו בהפקה. "לאחר מכן הוא הסיר את הכיסוי והמשיך להופיע כרגיל. רזאל מבקש למסור כי הוא מופיע בקביעות ולאורך שנים לפני נשים ומכבד אותן, ואין לייחס לפעולתו אתמול משמעויות אחרות".