כרטיסים להופעה של עומר אדם הם, כך מסתבר, מצרך נדיר במיוחד בימים אלו. אחרי שאתמול קרסו האתרים ומוקדי המכירות למופע של הזמר, וכל הכרטיסים לאירוע שיתקיים ב-31.12 בהיכל מנורה מבטחים נמכרו תוך זמן קצר, החל מאמש פושטת ברשת תופעת עקיצות וספסרות שמכה במעריצים שבסך הכל רוצים לראות את האמן אהוב עליהם.



כמו בהופעות של אמנים גדולים שמגיעים באופן חד פעמי לישראל, גם הפעם רבים מנסים לנצל את הביקוש הגבוה וקונים כרטיסים מהקופות עם פתיחתן, ומאוחר יותר מוכרים אותם בעשרות או מאות אחוזי רווח. הכרטיסים למופע שנעו בין 194 ל-394 שקלים, נמכרים כעת באתר viagogo שמציע תיווך בין מוכרים לקונים, במחירים שבין 450 ל-650 שקלים. יש לציין שתופעת הספסרות הנה לא חוקית בישראל.





נציגיו של עומר אדם מיהרו לפרסם בעמוד המכירות הרשמי הודעת אזהרה: "לקוחות יקרים, הזהרו מספסרות ברשת - אל תקנו מאתרי ספסרות. Viagogo היא הבולטת שבהם, שמשקיעה המון כסף בלפתות אתכם לקנות דרכם ולא דרך המפיץ הראשי (www.2207.co.il). אין לנו שום דרך לערוב לתוקף כרטיסים שנרכשים באתרי ספסרות – ראו הוזהרתם! אין לנו דרך לעזור למי שיגיע לאולם עם כרטיס מזויף/מסופסר מאתרים אלו".



ספסרות כרטיסים להופעה של עומר אדם. צילום מסך
ספסרות כרטיסים להופעה של עומר אדם. צילום מסך


"אני בהלם. מ-8:00 בבוקר אנחנו מנסות לקנות כרטיס, אנשים קנו ב-260 ומוכרים ב-600 שקל. הכל נהיה שוק עם הכרטיסים למופע. האתר נפל מהבוקר ואפילו פעם אחת לא היה אפשר להיכנס. מלא מכרו בספסרות" כתבה אחת הגולשות, "כמה נוכלים יש במדינה הזאת", הוסיפה גולשת נוספת. מן הצד השני, יש מי שדווקא מצדד בתופעה: "מה הבעיה באתר ויאגוגו? לא הבנתי מה הביקורת השלילית. הזמנתי מהם לאירועים שונים בעולם במחיר קצת יותר גבוה כי אזלו הכרטיסים, הכל היה פיקס, הכרטיסים אמיתיים, והמוכר מקבל תשלום אך ורק לאחר שהאירוע נגמר וכמה ימים אחרי ולא חזרו תלונות או בעיות, שכל אחד יעשה שיקול שלו אם התקציב מתאים לו, אנשים קונים כרטיסים ומוכרים כפול או יותר ככה זה".