"אפשר לומר שאני 'לייט בלומר' במובן מסוים", מסביר מנדלמן. "במשך שנים רבות הייתי חלק מאחת הלהקות המצליחות ביותר, כך שהיה לי נוח לשיר במסגרת הזו ולא הרגשתי מחסור כלשהו. אבל, האמת היא שכבר שנים רבות ש'הכל עובר חביבי', על אף שהיא מופיעה כל הזמן, לא הקליטה חומרים חדשים, ובערה בי התשוקה היצירתית להקליט משהו".
"בוא נדבר פחות על 'הכל עובר חביבי' ויותר על עמי. עם כל הכבוד ל'הכל עובר חביבי', ב־12 השנים שאני מכירה את עמי, נדהמתי מהכישרון המפוספס שככותב, כמלחין וכמבצע, לא בא לידי ביטוי בהרכב", מתערבת בשיחה קרן, אשתו ומנהלתו. "בשנים האחרונות עמי כתב לא מעט שירים לבדו, ועכשיו החלטנו להוציא אותם ולהכיר לעולם את עמי כעמי, שעומד בזכות עצמו גם ללא קשר ללהקה".
בשנים האחרונות התפרסם מנדלמן גם כקול הגברי מהאפליקציה המצליחה "ווייז", שאליה הוא מתייחס כפלא עולם: "כשפנו אלי להקליט את קולי ל'ווייז', לא האמנתי שזה יזכה לחשיפה ענקית כזו. זה עוד משהו שעשיתי על הדרך, ועד היום יש אנשים שמזהים אותי ברחוב בזכות האפליקציה הזו".
בימים אלה, כאמור, מנדלמן הוציא שיר חדש, ואת שם מפיקו המוזיקלי הוא מסרב לחשוף בתוקף: "אסור לי להגיד לך מי הפיק את השיר. זה אחד הרוקרים המיתולוגיים בישראל שכולם מכירים. הוא עשה לי טובה וכבוד ענקי כשעיבד והפיקלי את השיר, אך ביקש בכל לשון של בקשה לא לחשוף את שמו, אז קראתי לו: 'אל טרוויס מנדלמן' בהומור".
השיר, בסגנון קאנטרי־ פולק־רוק רך, מצייר מטאפורה למציאות הישראלית, או כפי שמנדלמן מסביר: "השיר נכתב בגלל מה שקורה במדינה. זה יומן מסע דמיוני קצר, האודיסאה הפרטית שלי מהנהר השוצף של גוש דן, עד להר סיני וחזור. זו יצירה אסקפיסטית הקוראת תיגר על המציאות היומיומית של חיינו בעולם ה'טודו בום'".
את שירו החדש של מנדלמן לא תוכלו למצוא ביוטיוב, אלא אך ורק בדף הפייסבוק של קרן, אשתו: "אני עוד עובד על עיבודים שונים לשיר, שיצא כגרסה ראשונית לרדיו, ובבוא העת אעלה אותו גם ליוטיוב".