כשעוצמים עיניים ומאזינים לו, מדמיינים זמר בלוז א־לה בי.בי קינג משנות ה־60, או זמר קאנטרי בניחוח ג'וני קאש. אבל למעשה עומר נצר (24), ילד טוב נהריה, אחד השמות הלוהטים בסצינת האינדי המקומית, הוא לגמרי משלנו, יוצר שכותב ומלחין את כל שיריו. "אני לא בא לייצר זבל", אומר נצר חד־משמעית, "אני יוצר מתוך אהבה אמיתית למוזיקה, זה סוד הקסם שלי. אני לא חושב הלאה, אני יוצר מהלב כדי להיכנס לתוך הלב".



כשהיה בן 19 הופיע ב"דה וויס" והדהים את השופטים עם ביצוע ל־The River של ברוס ספרינגסטין, אך חטף ביקורת נוקבת ומשפילה מאביב גפן, שטען: "אני מרגיש הונאה בשירה שלך". את אותו רגע מביך מנסה נצר להדחיק: "'דה וויס' לא עזרה לי בשום צורה, אז אין טעם להיעצר בתחנה הזו. זה לא כל כך עניין אותי".





לו לגפן היה כובע, הוא בוודאי היה אוכל אותו עכשיו, כי לפני שנתיים ראה אור אלבום הבכורה של נצר, Goodbye Song, שהניב להיטים כשיר הנושא,


Couldn’t Love You More ו־Angel, נחרך ברדיו והפך אותו מאדם כמעט אנונימי לאמן מבוקש, או כפי שגלגלצ הכתירו אותו: "אחת התגליות הגדולות של השנה", עם גרעין מעריצים נאמן. "מזהים אותי ברחוב וזה לפעמים מביך ולפעמים נעים", הוא אומר.



בשנתיים האחרונות חרש נצר את הארץ לאורכה ולרוחבה בהופעות, והופיע בפסטיבלי מוזיקה נחשבים בלונדון, בברלין, ברוסיה, בארצות הברית ועוד. בימים אלה הוא חובק אלבום שני, Sweet Mistake, שכתב והלחין בעצמו להפקה המוזיקלית שלו ושל "אור בהיר". האלבום, קאנטרי־פולק בלוזי מושר בלועזית ומציג נופך מוזיקלי אופייני לנצר, שהולך בדרכו שלו עם מקצבים שלא שומעים בתדר המוזיקלי הלוקלי והנורמטיבי, ואולי זה מה שמייחד אותו.



מדוע דווקא באנגלית?
"כפי שציינתי קודם, אני כותב מהלב, והכתיבה באנגלית באה לי יותר בטבעיות. אני מתחבר אליה יותר מלעברית, אבל אני לא שולל עברית. לפעמים אני כותב גם בעברית".





אתה מאמין שהאלבום השני ישחזר את הצלחת קודמו?
"תראה, הסקיצות של האלבום השני סידרו לי חתימת חוזה בחברת תקליטים גדולה וחשובה בארצות הברית, אז אני מאמין בו מאד ובטוח שהוא יכפיל את הצלחת אלבום הבכורה".



היית מגדיר את עצמך מיינסטרים?
"לפעמים כן, לפעמים לא. אני לא יוצר בשביל להיות מיינסטרים".



מהי השאיפה הנכספת שלך?
"להופיע ב'רויאל אלברט הול'".





אתה חי את החלום?
"לומר שאני 'חי את החלום' זו הגדרה כללית. אני עושה את מה שאני אוהב, וחי את החיים כפי שאני אוהב לחיות אותם". 



עומר נצר – השקת האלבום Sweet Mistake, אורח: קובי פרחי (אורפנד לנד), 6 בינואר, מוצאי שבת, 22:00, מועדון בארבי, תל אביב