זוכה לתמיכה על השכם: יותר ממאה אמנים, ביניהם הבמאי קן לואץ', הסופרת האמריקאית אליס ווקר והמוזיקאי והיוצר רוג'ר ווטרס, הביעו את תמיכתם בהחלטת של הזמרת הניו-זילנדלית לורד, לבטל את הופעתה המיועדת בישראל, זאת בעקבות לחץ שהופעל עליה על ידי ארגונים פרו-פלסטינים.



"אנחנו כותבים על מנת להביע תמיכה בלורד, שהחליטה להודיע על ביטול הופעתה בישראל", ציינו אמנים מכל העולם בפתח המכתב. "אנחנו מגנים את טקטיקת הביריונות שמשמשת להגנה על העוול נגד הפלסטינים ולדיכוי חופש המצפון של העם. אנחנו תומכים בזכותה של לורד לנקוט עמדה בנושא".



במסמך נמתחה גם ביקורת על מודעה שפורסמה ב"וושינגטון פוסט" ב-31 בדצמבר, ביוזמת הרב שמולי בוטח, שכינתה את הזמרת "גזענית". הזמרת בת ה-21 הודיעה על ביטול המופע ב-25 בדצמבר 2017, וציינה כי הופעל עליה לחץ רב על מנת לפעול כך. 


רוג'ר ווטרס. צילום: רויטרס
רוג'ר ווטרס. צילום: רויטרס


"היי חברים, אז בנוגע להופעה בתל אביב, קיבלתי כמות ענקית של הודעות ומכתבים, ניהלתי הרבה דיונים עם אנשים עם דעות שונות ואני חושבת שההחלטה הנכונה בזמן זה היא לבטל את ההופעה", כתבה לורד בתגובה רשמית לביטול.

היא הוסיפה כי "אני רואה את עצמי כצעירה מעורבת, קראתי הרבה ושמעתי הרבה דעות לפני שהחלטתי לקבוע הופעה בתל אביב, אני אני לא גאה להודות בכך שלא עשיתי את הבחירה הנכונה בפעם הזו. תל אביב, זה היה חלום שלי לבקר בפינה היפהפייה הזו של העולם במשך שנים רבות, ואני באמת מצטערת לבטל את ההתחייבות שלי לבוא להופיע בשבילכם. אני מקווה שעוד נרקוד יום אחד".

שרת התרבות מירי רגב קראה לזמרת בתגובה לחזור בה מהחלטתה: "לורד אני מקווה שאת יכולה להיות גיבורה טהורה, כמו הכותרת של האלבום הראשון שלך - להיות גיבורה של תרבות טהורה, חופשית מכל שיקולים פוליטיים זרים - ומגוחכים".