אמש נערך בלוס אנג'לס טקס פרסי גולובוס הזהב שזכה השנה לסיקור מיוחד בשל קמפיין MeToo# והבחירה של נשות תעשיית הקולנוע ללבוש שחור כאקט מחאתי. מי שהגיעה גם היא בשמלה שחורה היא חובבת הדרמות מריה קארי, שהצליחה לעורר סערה קטנה כשהתיישבה באחד הכיסאות הנחשקים ביותר באולם שהיה שמור דווקא למישהי אחרת.



קארי יצאה לשירותים במהלך האירוע וכשחזרה למקומה במהלך הפסקת הפרסומות, תפסה את הכסא של השחקנית מריל סטריפ, והתיישבה לצידו של הבמאי סטיבן ספילברג.







קארי מצידה טענה שהכל נעשה בטעות, ושהיא ממש במקרה תפסה את הכיסא הראשון שראתה, רק כי הפסקת הפרסומות הסתיימה ולא הייתה לה ברירה. בהפסקת הפרסומות הבאה, קלטה הזמרת את גודל הטעות, וכמה שעות מאוחר יותר אף העלתה ציוץ מתנצל לטוויטר – וביקשה מחילה ממריל סטריפ.



איזו להקה החליטה לתבוע את לנה דל ריי ולמה?


תביעות זכויות יוצרים נפוצות מאוד בתעשיית המוזיקה העולמית, אך לרוב מדובר באומנים קטנים ולא מוכרים, שתובעים אומנים גדולים כדי לקבל כסף ובעיקר תשומת לב. לכן, הופתענו מאוד לגלות שדווקא הרכב מכובד ומוערך כמו רדיוהד, החליטו לתבוע את הזמרת לנה דל ריי, בטענה כי בשירה 'Get Free' מתוך אלבומה החדש ‘Lust For Life’, ישנם אלמנטים שלקוחים לטענתם מתוך שירם הוותיק 'Creep' שיצא ב-1993.







בציוץ שפירסמה אתמול דל ריי היא כתבה: "זה נכון, אכן ישנה תביעה. למרות שאני יודעת שהשיר שלי לא הושפע מ-Creep, רדיוהד חושבים אחרת, ורוצים לקבל 100 אחוזים מהזכויות. הצעתי 40 אחוזים אך הם מוכנים רק 100, ולכן נתמודד עם העניין בבית המשפט".





להקת רדיוהד נתבעה בעצמה על ידי ההרכב The Hollies בטענה כי אותו שיר בדיוק – Creep, הוא העתק של שירם 'The Air That I Breathe' משנת 1974. במקרה הזה רדיוהד הפסידו ומחברי השיר המקורי חולקים גם הם את הרווחים מהשיר Creep. האם כולם ביחד יחלקו את הרווחים על שירה של לנה דל ריי? אנחנו נחכה לשמוע מה בית המשפט יגיד בעניין.