ההחלטה והסערה: הצהרתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שפורסמה הבוקר (שלישי), לפיה גל"צ לא יוכלו לראיין ולהשמיע את שיריו של יהונתן גפן, עוררה סערה גדולה במערכת הפוליטית או הציבורית. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כי על פי הדין, כפי שנקבע כבר בעבר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה. הוא הוסיף כי הסמכות החוקית לקבוע את התכנים שישודרו בתחנה מסורה בידי גורמי המקצוע של התחנה בלבד.

שר הביטחון לא נותר אדיש לדבריו, והצהיר כי הוא לא מקבל אותם: "תפקידי כשר הביטחון הוא לשמש מגן לכל החיילים - בסדיר ובמילואים, שאינם יכולים לענות לפוליטיקאים ואישי ציבור. אני מונחה ע"י חוק השכל הישר, שעומד מעל כל הנחיה בירוקרטית. עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית ואת חיילי צה"ל. גלי צה"ל היא לפני הכל תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר בחיילינו".
 
 שרת התרבות מירי רגב (ליכוד) התייחסה להחלטה ואמרה כי "התייחסותו המקוממת של יהונתן גפן לאהאד תמימי כמקבילתם של חנה סנש, אנה פרנק ושל דוד המלך היא חלק מהזיותיו של גפן". היא הוסיפה, בפנייה ישירה לגפן: "יהונתן, תמימי אינה תמימה ואינה 'הילדה הכי יפה בגן' אלא עבריינית תומכת טרור, היושבת כעת במעצר. מציעה לך לשוב לשיריך ולא להתעסק בדימויים של משורר מגוייס לשחרור פלסטין". 
השרה הוסיפה: "ההשוואה מעוררת החלחלה בין גיבורות השואה של עמנו לבין תמימי הטרוריסטית בשבוע, בו העולם מציין את יום השואה הבינלאומי, היא חציית קו אדום של מי שמבקש לשכתב את דפי ההסטוריה בשם אמנות מגוייסת, שאף פעם לא זכתה לכבוד".
שר התקשורת איוב קרא (ליכוד) כתב בטוויטר: "הייתי מציע ליהונתן גפן לחזור ולספור כבשים, ולהפסיק לקשקש בקומוקום...". לדבריו, התבטאויותיו של ה'משורר' הפכו מביכות ומופרכות יותר ויותר, ובעיקר מרגיזות ומקוממות. "למי שצריך הסבר, זה פשוט: תמימי רחוקה כרחוק מזרח ממערב מחנה סנש או אנה פרנק - היא סתם צעירה משועממת ופורעת חוק, ומקומה בכלא", הוסיף.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) אמר כי "כל האבסורד הבלתי אפשרי שבקיומה של תחנת רדיו צבאית במקרה אחד: מצד אחד לא יתכן שגוף צבאי ייתן יד למי שפועל נגד האינטרסים של המדינה, מצד שני לא יתכן שלתחנת רדיו יהיה קומיסר שייתן הנחיות מה לשדר ומה לא". לדבריו, תקשורת לא אמורה להיות צנזור של דעות גם אם הן מקוממות. "הפתרון - לאזרח את התחנה לאלתר", סיכם. 
חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) הסביר: "'איש תחת גפנו', אותם אלו שברכו על סתימת פיותיהם של הרבנים ואף קראו לסתימת פיו של מוטי יוגב 'החשוך', הם אותם אלו שמוחים על סתימת הפיות ליהונתן גפן". לדבריו, סתימת פיות היא סתימת פיות ולא משנה כלפי מי היא תמיד משחקת לטובת מי שסתמו לו את הפה. הוא סיכם: "'וכולם פותחים את פיהם... בשירה ובזימרה', הארת פנים".
חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "השיר של גפן על תמימי, הוא פרובוקציה בשקל, סוג של טרול. ואז מגיע שר הבטחון והופך את זה לאירוע של ממש. כלל ידוע. לא מגיבים לטרולים. ובטח שלא מגיבים בצנזורה".
יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני בעד שליברמן יעביר את כל העסקנים המושחתים והמשחיתים שלו ממע"צ, נת"ע והחברות הממשלתיות לגלי צה"ל. יעלה לנו פחות".
חברת הכנסת תמר זנדברג, המועמדת לראשות מרצ כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "השירים והמלים של יהונתן גפן הן חלק כל כך אופטימי, חינני ומהפכני בפסקול הישראלי, והן יישארו כך גם אחרי שסגירת המיקרופונים האלימה של הקומיסר ליברמן תהפוך לחלק אפל ונשכח בהסטוריה".
חבר הכנסת איציק שמולי אמר כי "ההשוואה בין הילדה הפרחחית תמימי ובין גיבורות העמידה וההתנגדות לטורף הנאצי-חנה סנש ואנה פרנק היא פוגענית ומופרכת. ‬‫ועדיין, מציאות שבה קומיסר נותן הוראה מה לשדר ומה לצנזר ברדיו היא הזויה ויש להפסיקה לאלתר".
חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה כי "גל"צ היא לא מגרש המשחקים הפרטי של שר הביטחון. אין בסמכותו להחליט מי יופיע ומי לא בשידור הציבורי, שם אין מקום לקומיסרים של דעות ושל תרבות".
חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) כתב כי "כמו האיומים על עונש מוות שלא יתקיימו, כמו שהנייה הועלם ב48 שעות - כך 'יועלם' יהונתן גפן מחיינו. אביגדור ליברמן מנסה לעשות עוד סיבוב פוליטי ציני. אין לו בכלל סמכות לצנזר תוכן בגל"צ".
חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "רדיפת הכותרות היא של ליברמן, והיא מקוממת. גפן השווה את תמימי גם לדוד המלך ולחנה סנש. ואו. שיר מחאה בפייסבוק שקיבל כמה עשרות לייקים. ממש סכנה למדינה. סתימת הפיות של ליברמן היא סכנה לדמוקרטיה ולישראל".
חבר הכנסת עמר בר לב (המחנה הציוני) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "גלצ אסר ליברמן להשמיע את יהונתן גפן, אבל את המכינה של הרב אבינר, שקרא לא להתגייס לצה״ל, הוא ממשיך לממן".
חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הסביר כי "מי ששתק או מחא כפיים כאשר גורשו ח"כים ערבים מהמליאה בברוטליות, בגלל מחאה פוליטית, שלא יתפלא על ההחלטה המקרתיסטית של ליברמן לגבי יהונתן גפן". הוא ציין: "דיכוי חופש הביטוי לא יכול לעולם להישאר חד צדדי נגד ערבים".
עם זאת, דוד סנש, אחיינה של חנה סנש, אמר בראיון ל"חדשות הבוקר" בערוץ "קשת 12" כי "ההשוואה שעשה יהונתן גפן בין עהאד תמימי לחנה הינה מתבקשת ואף נדרשת. לא יכולתי לנסח את הדברים טוב יותר".