האם אביב גפן הוסר מבמת חגיגות ה-70 למדינת ישראל בשל ההתבטאויות הפוליטיות שלו? על פי דיווח של עמית סג"ל הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל, במשרד התרבות ושרת התרבות מירי רגב החליטו להסיר את הזמר מרשימת מופיעי המופע המרכזי שייערך ביום העצמאות.



על פי הדיווח, אביב גפן היה אמור לשתף פעולה עם שרית חדד, והשניים היו אמורים לבצע יחדיו את שירו, "יומן מסע", וזאת ביוזמת משרד התרבות. שני הצדדים הביעו התלהבות מהרעיון, ואף נפגשו על מנת להתחיל ולעבוד על הפרויקט, כיוון שמדובר בעבודה של כמה חודשים, בעיקר לאור האירוע הגדול. עם זאת, היום הוחלט כי המופע המשותף יבוטל ושרית חדד תופיע לבדה.



מסורת משפחתית? יהונתן גפן, צילום: יח"צ
מסורת משפחתית? יהונתן גפן, צילום: יח"צ



"משפחת גפן כוללת שר ביטחון שנחשב לגיבור, ליברמן גיבור בדיבורים"



כזכור, משפחת גפן נקלעה בימים האחרונים לסערה פוליטית בעקבות שיר שכתב אביו של הזמר, בו הוא אמר כי עהד תמימי תירשם בשורה אחת עם ז'אן ד'ארק, חנה סנש ואנה פרנק. בין התגובות הזועמות לשיר מעורר המחלוקת, הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לתחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל שלא להשמיע את שיריו של גפן בתחנה - הנחייה שבוטלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וזכתה להתעלמות בתחנה



אביב גפן עצמו התערב גם הוא בסכסוך ותקף את ליברמן תוך שהוא אומר "כשאתה שר ביטחון, הנייה והשירים של אבא ישנים בשקט". גפן הוסיף כי, משפחתו "כוללת שר בטחון אחד, שראה את בטחון ישראל למרחקים ארוכים רק עם עין אחת וניצח את ארצות ערב. הוא נחשב לגיבור בזמן שאתה גיבור רק בדיבורים וכשזה מגיע למעשים אז הדבר היחיד שהצלחת לעשות זה להיות מורשע בהכאת ילד, שזה אגב הדבר הכי קרוב לצל״ש שהגעת. (אין צורך בכפיים מירי). במקום להלחם בהדתה אתה נלחם בשירים, כשבניגוד למפלגות חרדיות שירים לא מרביצים חזרה".



במשרד התרבות הכחישו כי התקבלה החלטה בנוגע להשתתפות אביב גפן במופע ומהמשרד נמסר כי: "שמו של אביב גפן הונח על השולחן, אך עדיין לא התקבלה החלטה, השרה מירי רגב לא הטילה וטו על השתתפותו באירוע".



איגוד אמני ישראל מסר בתגובה לביטול השתתפותו של אביב גפן בחגיגות ה-70 למדינה: "איגוד אמני ישראל מתנגד בתוקף לכל החרמה או עירוב של שיקולים פוליטיים בהחלטה האם אמן כזה או אחר יופיע באירועים ציבוריים וממלכתיים. אמן צריך להיבחן אך ורק על ידי יצירתו, ובוודאי שאין מקום לבטל את השתתפותו של זמר באירוע, רק מכיוון שמימש את זכותו להתבטא, כפי שנהוג בכל מדינה דמוקרטית. עיקרון זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בחגיגות העצמאות למדינה, בהן אין מקום לתיוג של 'שמאל' או 'ימין', אלא אמורות לחבר בינינו, ולהראות את המשותף".