לאחר שהותקף על רקע השוואה שערך בין עאהד תמימי לבין אנה פרנק, התנצל יהונתן גפן על המהלך. במהלך הופעה בבית שפירא בפתח תקווה אמש הוא טען כי "עצם זה שהבאתי את אנה פרנק וחנה סנש לסיפור הזה זו הייתה טעות, ואני מתנצל עליה מכל לבי". שר הביטחון אביגדור ליברמן, שכינה אותו "שיכור" לאחר המקרה, מסר בתגובה: "מודה ועוזב ירוחם".



"גם הפלסטינים בוחרים לעצמם גיבורי תרבות משלהם, אבל עצם זה שהבאתי לסיפור הזה את אנה פרנק וחנה סנש, זו הייתה טעות שאני מתנצל עליה מכל הלב. באותה מידה הייתי יכול לכתוב שאותה עהד תמימי עומדת באותה שורה עם וונדר וומן".



בשלב זה אחת הנשים בקהל שאלה: "מדוע אתה מתנצל כאן? יכולת להתנצל בתקשורת". "אמצעי התקשורת הם זבל", השיב גפן. "הם מחפשים רכילות ולעשות ממני אידיוט".




הדו שיח לא הסתיים בשלב זה, כשאותה אישה שאלה: "אני מסכימה איתך, אבל זה לא אמצעי התקשורת, זה הציבור הישראלי". גפן השיב: "את צריכה להבין, שברגע שליברמן מחרים אותי, שכולם מחרימים אותי, שיש תנועה שלמה של אנשים כמו מאיר ויזלטיר המשורר ש-70 שנה לא כתב שיר טוב, אז אלה דברי הבל, אז יש שנים דברים לעשות - להביא את הכיבוש בחזרה לכותרות משום שאנחנו 50 שנה כובשים עם אחר, ובנוסף להראות שכמו שאנחנו עסוקים בלבחור גיבורים לאומיים, מטרומפלדור עד משה דיין, גם הם בוחרים את הגיבורים שלהם".

"הטעות שלי", לדבריו, "היא ששרבבתי את אנה פרנק וחנה סנש. זו הייתה טעות ואני מתנצל בפני כל מי שזה פגע בו אישית. אבל שאני אתווכח עם כלי התקשורת.. שעושים ערבים שלמים מהדורות חדשות.. באים אליי הביתה.. שבוע הייתי במצור. שבוע הדשא שלי היה מלא פפרצי, ולא פתחתי את הדלת ולא אכלתי שבוע. הם תמיד יעוותו את זה. אתם לא". בתגובה זכה גפן למחיאות כפיים.