ארבע שנים עברו מאז הוציא יואב אליאסי, המוכר יותר בשם הבמה שלו - "הצל", שיר חדש, אבל עתה הוא שובר שתיקה, ומשחרר את "לוחם", היפ הופ סול רותח המזכיר את ימי הזוהר שלו כאמן ראפ פורץ דרך בתקופת "משפחת תאקט" ומציג אותו באור יותר סנטימנטלי, אישי, רגיש וכן, המהווה יריית פתיחה מאלבום אולפן חדש שבדרך.



בשיר, אליאסי מכנה עצמו כ"הציוני האחרון" ומעביר ביקורת על יחס התקשורת והחברה הישראלית כלפי התדמית שסיגל לעצמו. "עומד איתן, עומד חזק, עומד זקוף בגאווה, הלוחם האלמוני אבל כולם יודעים את שמי, אני ההוא שלא ויתר ולא מוותר פה על כבודי, האריה האגדי המגן היהודי ואם אני הרוב אז איך אני הקיצוני? עד טיפת הדם האחרונה, כיפת אדם ואמונה" שר האמן, שבשנים האחרונות עוסק יותר בפרובוקציות מאשר במוזיקה.





חוזר לזירה במלוא המרץ

השיר נכתב בעקבות פנייה של חיים גוזלי, אלוף ישראל ב-MMA, שפנה לאליאסי בבקשה לכתוב עבורו שיר ולבצעו בשידור חי. כשאליאסי ביצע את השיר בשידור חי ל-160 מיליון בית אב ברחבי העולם, הוא הביא עימו כנראה לגוזלי את ה"מזל" והמתאבק ניצח תוך 20 שניות מתחילת הקרב. לאור ההצלחה הכבירה שהשיר זכה לה ברשתות החברתיות, החליט אליאסי להקליט את השיר בצורה "רשמית" כשהקול הנשי בו היא בת זוגו ואם ילדיו, הדוגמנית לין מור.

השיר זכה לקליפ בועט לא פחות, כראוי לצל, בו שזורות שלל סצנות כמו: הצל מחבק את ילדיו, חיילי צה"ל פושטים לבית חשוד תוך עידוד וחיבוק חם מהצל וכמובן תהליך האימונים לקרב של גוזלי וביצוע השיר על בימת היכל "מנורה מבטחים" בקרב ה-MMA. לסיכום, אם היה חשש שה"צל" בבצורת מוזיקלית, הרי שבשיר החדש הוא לא רק מפריך את הטענות, אלא חוזר במלוא מרצו המוזיקלי ומוכיח כי מאחורי התדמית הקשוחה מסתתר יוצר כשרוני ומסקרן.