כשמאחוריה שמונה אלבומי סולו, 11 אלבומים כסולנית להקת "הכל עובר חביבי" ורקורד בימתי מפה ועד הודעה חדשה, הכולל מופעים מצליחים ומחזות זמר ("אחים בדם", "עלובי החיים"), שלומית אהרון (67) ממשיכה במלוא התנופה לחפש את הדבר הבא במוזיקה. לאחרונה מצאה אותו במוזיקאי והמפיק עפר בשן.



"עפר יצר איתי קשר לפני כשנתיים ושלח לי שירים", היא מספרת ומוסיפה: "לא ממש הכרתי אותו, למעט העובדה שידעתי שהוא אמן צעיר ומוכשר, כי אנחנו בגיל אחר והסגנון שלו אחר מסגנוני. אבל משהו בשירים שלו חדר ללבי מיד, והחלטתי לשתף עמו פעולה".



אחד השירים שבשן שלח לאהרון, "וכשאתה תלך", בלדה סנטימנטלית, הוקלט על ידה ויצאה בימים אלה כסינגל חדש. "השיר הזה שבה את לבי משמיעה ראשונה. מצאתי בו חיבור מיוחד בין העבר להווה. מצד אחד, הפשטות והתום של פעם. מצד שני, מורכבות בטקסט ובלחן שמתאימה לימינו. השיר פגע לי בלב באופן מיידי".





השיר החדש יוצא אחרי שנתיים של דממה מאז אלבום האולפן האחרון של אהרון, "שקט אמיתי", שלדבריה אומנם זכה לחיבוק תקשורתי, אך היה ראוי לקצת יותר. "התקשורת משמיעה, אך לא נסחפת", היא מסבירה. "יש איזושהי גישה כלפי זמרים בגיל מסוים או עם תדמית מסוימת, שהתקשורת מגיעה אליהם עם דעות קדומות. אז לפעמים זה עוצר. אבל למזלי, אני לא כל כך מתייחסת לזה. כפי שציינתי, אני זמרת של במה, ובהופעות השירים


זוכים להצלחה".



בימים אלה, לצד הקלטת שירים חדשים, ממזגת אהרון בין הופעות הסולו שלה להופעות עם "הכל עובר חביבי", שהתאחדו לפני כמה שנים. "בזמנו עזבתי את 'חביבי' בגלל עניינים פנימיים שלנו וצורך שלי לחפש בשתי רגליי את עצמאותי. ברגע שהחלטתי שאני מוכנה שוב לתת את עצמי להרכב הזה, הקהל היה שם וחיכה לנו. הקהל הוא מה שמושך אותנו להמשיך את חיי ההרכב. אני אישית מאוד מנסה למצוא את האיזון בין 'הכל עובר חביבי' לבין הדברים שאני עושה לבדי, ומחפשת מקום גם לביטוי העצמי שלי".


שלומית אהרון, "הכל עובר חביבי". רמי דרזנר, יח"צ
שלומית אהרון, "הכל עובר חביבי". רמי דרזנר, יח"צ


ומתי אלבום חדש?
"כרגע אני בתקופה שמתחשק לי לשחרר שירים בודדים ולראות איך הדברים יצטברו לאלבום, בלי שאחליט מראש, שהקונספט יתהווה מעצמו".

את עדיין מאמינה בקונספט של אלבומים?
"כשאני מוציאה דיסק, אני חושבת על קו מוזיקלי אחיד ועל אמירה מסוימת. כאחת שבאה מתיאטרון, אני רואה בדיסק מחזמר שלם, ולכן אני אוהבת להוציא אלבומים. מסחרית, נראה שזה פחות יעיל, אבל אני פחות מתעסקת בזה".

איך את מתמודדת עם התמורות במוזיקה הישראלית בשנים האחרונות?
"קודם כל יש שינוי של דור. השפה משתנה. מטבע הדברים, כשהכל מתייחס יותר לרייטינג וסמסים, והקהל מזמין מה שהוא רוצה לשמוע, אז לפעמים דברים נהיים קצת פשטניים. יכול להיות שפעם, כשאני התחלתי, הדברים היו יותר מורכבים. לכל דבר יש את היופי שלו. אבל אני מאוד אוהבת את הרבדים המורכבים בשירה, ושיש משמעות וסיפור מאחורי המילים".



הריגוש אותו ריגוש?
"לפעמים הריגוש יותר גדול, עד שהייתי רוצה שיירגע קצת".

מה הסוד שלך לשמירה על הקול?
"אני משערת שזו העובדה שאני כל הזמן שרה. זה מה ששומר על שרירי השירה ועל הקול. זה כמו אימון ספורטיבי. אני גם מלמדת פיתוח קול ומודעת לנושא".